jaký olej do tlumičů?

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
x.line
Příspěvky: 186
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00

jaký olej do tlumičů?

#1 Příspěvek od x.line »

Zdravím,
mám SPARROWHAWK VX od Thunder Tigeru a potřeboval bych poradit jaký olej do tlumičů. Předem prosím o zdržení se poznámek typu, že to nemá ani cenu do takového auta řešit atd....(bohužel jsem zde již narazil na to, že většina zdejších členů uznává pouze značky HPI a Traxxas)
Potřeboval bych zkrátka poradit a objasnit problematiku olejů do tlumičů. Jako například jaký olej(kolikátka) je na co vhodná atd.
Primárně tento dotaz směřuji na SPAROWHAKHA, ale nebudu se zlobit ani za rady ohledně terenních vozů.
Děkuji za odpovědi :wink:
Naposledy upravil(a) x.line dne sob 23.07.2011 16:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
x.line
Příspěvky: 186
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00

#2 Příspěvek od x.line »

samozřejmě jsem zapomněl napsat pro jaký styl jízdy.
Jak klasický race, tak pro drift.
Uživatelský avatar
Zbynass1
Příspěvky: 461
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Brušperk

#3 Příspěvek od Zbynass1 »

Jako pozor thundertiger dělá poměrně kvalitní modely a i když třeba na špičkové závodní brousky to na dráze nemá, tak se s tím dá velice dobře povozit. S olejema je to tak že čím větší číslo tím hustější olej, každý výrobce to značí trochu jinak, takže při laboraci je lepší mít oleje různých hustot od jednoho výrobce. Jako nejběžnější se používá označení třeba 300, 700, 1000, 5000 atd. jednotek někteří výrobci např Xray ubírají v označení jednu nulu. Do tlumičů se používají oleje dejmetomu od 200 do 1000 jednotek, já jsem v Xray T2 jezdíval 350.Pokud se budeme bavit o jízdě na dráze s účelem co nejlepšího času kola tak se věštinou tlumiče nastavují tak že vepředu je trochu větší útlum tzn. buď hustější olej nebo o jednu dírku v pístu méně. tlumiče vepředu se obecně jezdí víc položené než vzadu. Tvrdší předek se jezdí většinou proto aby se auto při vjedu do zatáčky nenáhybalo přes vnější přední kolo a tím pádem nedocházelo k smyku zadku, je jednodužší uřídi na vjezdu do zatáčky nedotáčivé auto, měkčí zadek se zase nastavuje proto aby měl zadek na výjezdu ze zatáčky dobrou trakci, když je to zas moc měké tak je auto na výjezdu líné. Taky diferenciál se vepředu nastavuje trvdší než v zadu, nebo se používá pevná osa či volnoběžka, diferák vzadu je většinou nastaven volný. naopak třeba na drifty se zadní diferenciál dotahuje a předek povoluje. Obecné teorie je takové že měkčí náprava má lepší trakci než ta druhá, když mi třeba klouže předk tak ho trochu změkčím nebo přitvrdím zadek. Taky můžu použít stabilizátory, když dám tvrdší stabilizátor na předek tak zlepším trakci zadku a naopak. Dají se dělat ještě kouzla s geomkou světlou výškou přenášením těžiště atd atd. je toho hromada, nejlepší je zajít někam na závody a někoho šikovného se zeptat. Modeláři bývají velmi vstřícní. dobrá teori na nastavení auta jsou manuály slovenského Xray, co se týká teorie mají to perfektně rozepsané. Třeba zde k poslednímu modelu T3 http://www.teamxray.com/teamxray/showfi ... le_id=6143 některé věci samozřejme na thunderu nepůjdou nastavit ale obecné pravidla platí všude stejně ;)
nahoru může, dolů musí
Uživatelský avatar
x.line
Příspěvky: 186
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00

#4 Příspěvek od x.line »

děkuji za vyčerpávající odpověď.
S těma diferákama při driftu děkuji za objasnění, protože nevím proč jsem měl za to, že je to obráceně(zadní volný a přední tuhý) :roll:
Uživatelský avatar
Zbynass1
Příspěvky: 461
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Brušperk

#5 Příspěvek od Zbynass1 »

Tuhý zadní dif se rychleji urve menším výkonem předek je potřeba volný protože když jede auto dveřma napřed s kolama zatočenýma v dorazu tak se každé odvaluje výrazně jinou rychlostí, takovou mám zkušenost s TT01, každopádně na parketách v tělocvičně jsme s hladkýma gumama úspěšně driftovali i s autama nastavenýma na závod... je to o tom co komu sedne jak má výkonný pohon atd. Já se třeba vůbec nesvezu s autem kolegy i kdžy v závodě spolu bojujeme o setinky a jedem kolikrát "nárazník na nárazník"
nahoru může, dolů musí
Uživatelský avatar
x.line
Příspěvky: 186
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00

#6 Příspěvek od x.line »

zjistil jsem, že u mého VX je zavřený přední direrák. Dá se nějak snadno odemknout?
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od darth.hokro »

Záleží o jaký typ se jedná, kuličkový nebo planetový? Kuličkový se šteluje povolením, planetový řidším olejem.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
x.line
Příspěvky: 186
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#8 Příspěvek od x.line »

Ještě bych měl dotaz na jeden olej do tlumičů. A to do SAVGE Flux. Jaký ideální na řekněme takové freestyle ježdění. To jest šotolina, tráva, sem tam nějaký skok atd.
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#9 Příspěvek od FlyBear »

Na tohle to hrací ježdění a blbnutí po obecném terénu se nabízí jednoduchá odpověď - pro takové univerzální použití bude asi dobře fungovat univerzální nastavení, tedy přesně to, co doporučil a v krabici dodal přímo výrobce auta.

V mém případě u Emaxxe to byl olej Traxxas w30. To by mělo být v csi něco přes 300 (nemám ten přepočet na csi teď před sebou a nepamatuju si ho :oops: ). Nestěžoval jsem si, ale přesto chci teď zkusit dát dopředu trochu hustší (asi 450) a na zadní nápravu 600.

Ale neber to jako dogma. Savage má, pokud se nemýlím, jen jeden tlumič na nápravu a tak se parametry budou jistě lyšit.
Uživatelský avatar
scarabeus
Příspěvky: 2696
Registrován: ned 10.12.2006 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: jaký olej do tlumičů?

#10 Příspěvek od scarabeus »

Ja znam teda jen jednotky CPS a WT.

Orientacni prevodni tabulka viz priloha.
Přílohy
Prevodni tabulka oleju
Prevodni tabulka oleju
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#11 Příspěvek od FlyBear »

Scarabeus má pravdu, ty lineární jednotky jsou CPS.
Sám nevím, proč to tady furt matlám s tím csi :( :oops:
Uživatelský avatar
fikox
Příspěvky: 21
Registrován: úte 09.08.2011 0:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#12 Příspěvek od fikox »

Ještě se dá setkat s CST :wink:
CPS = centipoise viscosity units
CST = centistoke viscosity units
cst/cps = 0,9875/1 - takže vlastně to samý :D
stres3d
Příspěvky: 7
Registrován: stř 28.09.2011 21:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#13 Příspěvek od stres3d »

ahoja kluci nevite jakej olej patri do buggy 1:10 carson stormracer v18 (ma stelovatelny tlumice)??

jezdim jenom hobby za barakem ale chtelo by to mensi udrzbu ten olej uz je hnedej
jo a jeste jakej vliv ma zmena toho predpeti pruzin? na rovnou trat vic predpruzit a do terenu povolit nadoraz?

dikes
Uživatelský avatar
darth.hokro
Příspěvky: 1499
Registrován: čtv 20.08.2009 0:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký olej do tlumičů?

#14 Příspěvek od darth.hokro »

S olejem budeš muset laborovat, podle toho jak jezdíš nebo skáčeš. Jako univerzál se doporučuje 30w. Předpružení musíš taky vyskoušel dle terénu kde jezdíš, na každém povrchu se ti auto bude chovat jinak. Pokud budeš více skákat, tak samo že dáš velké předpětí a hustější olej.
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
stres3d
Příspěvky: 7
Registrován: stř 28.09.2011 21:00

Re: jaký olej do tlumičů?

#15 Příspěvek od stres3d »

jak rikam vemu to maximalne na nejaky hrboly nebo jezdim jen po skoro rovnym travniku takze skusim ten 30W... jeste musim udelat geometrii mam ji uplne rozhasenou :P pri prudkym zatoceny ve vyssi rychlosti se jakoby nakopne a udela pres bok treba pet salt coz se mi moc nelibi.. :evil:
Odpovědět

Zpět na „Auta“