Ptak666 píše:Tak ze kdybychvsi koupil letadlo, ktere neni v setu a je jen samotne, tak co bych vsechno potreboval? Pochopil jsem, ze budu potrebovat nejsky prijimac. Jakej bych mel koupit? Na co mam koukat? A ohledne baterie, jaka by tam sla dat nejsilnejsi? A jak je to s tema nabijeckama? To je na kazdou baterku jina?! A co presne je pripravene v novem letadlu? Jsou tam pripravene kabely a vsechno?
Príjmač S VYSIELAČOM ktoré k sebe "pasujú" - na 2,4GHz má každý výrobca iný protokol po ktorom sa s príjmačm baví takže nefungujú len tak každý s každým.
Nie je zlý nápad pozerať do budúcnosti a aj keď dnes kúpiš slabší vysielač, mať možnosť ho vymeniť za schopnejší bez toho že by si musel meniť aj všetky príjmače. U FrSky o ktorom tu bola reč, to nie je vysielač ale len VF modul a príjmače pre v podstate hociaký vysielač - len sa rovnaký VF modul pripojí do iného vysielača.
Inak príjmač je podľa mňa najdôležitejší prvok ktorého výber má zabezpečiť aby to neblblo a spoľahlivo fungovalo.
A nabíjač - sú "hračkové" ktoré sú vhodné len na približne konkrétnu alebo aspoň podobnú baterku, a univerzálne kde sa dá nastaviť hocičo a zaujímavé je len maximum výkonu čo zvládnu (napr 50W je bežne najmenej, výkonnejšie majú 250W)....
Ale mala by zavážiť aj kvalita, keď dvaja robia podľa popisu to isté, vôbec to nemusia robiť tak isto dobre. Pozri si nabíjač Cellpro 4s.
To čo je a čo nie je v jednotlivých modeloch, sa môže líšiť. Niekde sú už pripravené aj servá, inde len tiahla s vidličkami a prázdne rámčeky na servá.
Baterka sa musí vybrať pre konkrétny model tak aby mala správne napätie a stačila na maximálny prúd ktorý to žerie - a potom už je len vec výberu či zvolíš väčšiu kapacitu čiže čas letu za cenu trochu viac hmotnosti, alebo radšej šetriť hmotnosť kvoli letovým vlastnostiam.
Niektoré modely majú pevný držiak na baterku alebo úzky trup alebo krátky priestor medzi motorom a servami a nezmesí sa tam hociaká, aj keď s hmotnosťou by problém nebol.