Digitalne servo

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
iloweriding
Příspěvky: 60
Registrován: pon 09.01.2012 17:30
Bydliště: Holíč SVK
Kontaktovat uživatele:

Digitalne servo

#1 Příspěvek od iloweriding »

chalani aky je rozdiel v normalnom a digitalnom? co som nasiel silne su vsetky uz digitalne...
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Hunger
Příspěvky: 900
Registrován: stř 28.12.2011 16:52
Bydliště: Praha 8 Kobylisy

Re: Digitalne servo

#2 Příspěvek od Hunger »

Jestli to správně chápu, tak analog dělá jen to jaký napětí mu dá přijmač, kdeždo digitál napragramuješ tak, že když mu dáš 2 rychlý impulzy tak udělá to a to atd...
"Šmirgl to jistí!"
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: Digitalne servo

#3 Příspěvek od coro »

V tom aký to chce signál a čo to robí s páčkou sa nelíšia.
Len elektronika v analogu jednoducho porovná šírku pulzu čo prišiel z príjmača s napätím čo sníma z potenciometra na páčke, a podľa rozdielu pustí na nejaký krátky čas prúd do motora, a čaká na ďalší pulz z príjmača - chodia cca 50x za sekundu.
Elektronika v digitále je naprogramovaná do procesoru a hodnotu z príjmača si pamätá a snaží sa ten potenciometer (aj s pákou samozrejme) nastaviť a držať v správnej polohe trvale - oveľa častejším zapínaním motoru. Digitálne servo pri zaťažení píska na pár kHz, a analogové len vrní na 50Hz.. Plus ten program v procesore môže mať navyše nejaké možnosti nastavenia, napríklad veľkosť výchylky, rýchlosť, failsafe a podobne - ako kto čo naprogramoval. Niektoré ale nemajú nič také.

Väčšine digitálov sa môžu z príjmača tie pulzy posielať aj častejšie, je im to v podstate jedno (zaujíma ich len šírka pulzu a krátka prestávka medzi pulzami ktorá by mohla vadiť analogom, ich nezaujíma). Niektoré dokonca poznajú aj signál s polovičnou šírkou pulzu (namiesto 1500 či 1520, len 760us) ale to sú skorej špeciály ku gyrám.
Všeobecne je to asi jedno.
Uživatelský avatar
iloweriding
Příspěvky: 60
Registrován: pon 09.01.2012 17:30
Bydliště: Holíč SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitalne servo

#4 Příspěvek od iloweriding »

dakujem ale idete na lajka velmi rychlo :) ja len potrebujem vediet ci mi pojde tad do auta toto servo ale co by som musel menit aby som ho musel pouzívat.

http://www.modelypb.sk/jyczcgggd.html/k ... 16kg18sec/
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Hunger
Příspěvky: 900
Registrován: stř 28.12.2011 16:52
Bydliště: Praha 8 Kobylisy

Re: Digitalne servo

#5 Příspěvek od Hunger »

V tom aký to chce signál a čo to robí s páčkou sa nelíšia.


Myslim, že by ti to v autě mělo makat bez problémů, ale já se setkal v reálu jen s analogy s digitálem pouze na papíře.
"Šmirgl to jistí!"
Uživatelský avatar
iloweriding
Příspěvky: 60
Registrován: pon 09.01.2012 17:30
Bydliště: Holíč SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitalne servo

#6 Příspěvek od iloweriding »

ked citam tak na digitalnom nieje len kablík do primaca a ako to servo vie ze chcem otocit kolesa? ja som to tiez este v reale nevidel
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Hunger
Příspěvky: 900
Registrován: stř 28.12.2011 16:52
Bydliště: Praha 8 Kobylisy

Re: Digitalne servo

#7 Příspěvek od Hunger »

Normálně jako analog... prostě změří impuls.. omlouvám se ten první příspěvek jsem napsal blbě na pochpeni
"Šmirgl to jistí!"
Uživatelský avatar
maroslong
Příspěvky: 2064
Registrován: stř 30.04.2003 0:00
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitalne servo

#8 Příspěvek od maroslong »

iloweriding píše:...ja len potrebujem vediet ci mi pojde tad do auta toto servo ale co by som musel menit aby som ho musel pouzívat...
Môžeš ho použiť a nemusíš meniť nič. Rozdiel je len v spracovaní signálu vo vnútri serva, prijímaču je jedno či má pripojený digitál alebo analóg. Jediný všeobecný rozdiel je, že digitálne servo má väčšinou v porovnaní s analógovým podobných parametrov vyšší odber, hlavne špičky pri rozbehu. To by mohol byť problém napríklad pri náhrade niekoľkých analógov digitálmi pri napájaní "slabým" BECom atď., v tvojom prípade to pravdepodobne nehrozí.
Uživatelský avatar
iloweriding
Příspěvky: 60
Registrován: pon 09.01.2012 17:30
Bydliště: Holíč SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitalne servo

#9 Příspěvek od iloweriding »

take nieco som chcel pocut :) ja jazdim Hpi truggy 2X 4S 2650mah paralerne tak mam 5300mah ale aj tak mi jazdi asi len 20-25min..
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Ticcino
Příspěvky: 2303
Registrován: pon 22.11.2010 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Digitalne servo

#10 Příspěvek od Ticcino »

iloweriding píše:ked citam tak na digitalnom nieje len kablík do primaca a ako to servo vie ze chcem otocit kolesa? ja som to tiez este v reale nevidel


Nene.
Na první pohled to nepoznáš. Krabička, ze které vedou tři dráty. Zjednodušeně řečeno plus, mínus a signál.
Plus a mínus jsou jasné, to je napájení.
Na signálu je obdélníkový signál. Představ si to třeba jako zuby na pile. Podle toho, jak pohneš pákou na vysílačce, tak se mění velikost těch zubů. A servo si ten signál dekóduje. Když vidí, že mu jdou zuby střední, tak je uprostřed. Když se zuby zvětšují, má se natáčet vpravo. Když se zmenšují, má se natáčet vlevo.

To, co jsem napsal, je velmi zjednodušené a pro představu. Né že mi tady někdo bude psát o tom, že tam není mínus, ale nula, a že signál je pulzní šířková modulace a s velikostí zubů to nemá co dělat, protože se němění výška, ale délka...
Odpovědět

Zpět na „Auta“