Digitalne servo
- iloweriding
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon 09.01.2012 17:30
- Bydliště: Holíč SVK
- Kontaktovat uživatele:
Digitalne servo
chalani aky je rozdiel v normalnom a digitalnom? co som nasiel silne su vsetky uz digitalne...
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Re: Digitalne servo
Jestli to správně chápu, tak analog dělá jen to jaký napětí mu dá přijmač, kdeždo digitál napragramuješ tak, že když mu dáš 2 rychlý impulzy tak udělá to a to atd...
"Šmirgl to jistí!"
Re: Digitalne servo
V tom aký to chce signál a čo to robí s páčkou sa nelíšia.
Len elektronika v analogu jednoducho porovná šírku pulzu čo prišiel z príjmača s napätím čo sníma z potenciometra na páčke, a podľa rozdielu pustí na nejaký krátky čas prúd do motora, a čaká na ďalší pulz z príjmača - chodia cca 50x za sekundu.
Elektronika v digitále je naprogramovaná do procesoru a hodnotu z príjmača si pamätá a snaží sa ten potenciometer (aj s pákou samozrejme) nastaviť a držať v správnej polohe trvale - oveľa častejším zapínaním motoru. Digitálne servo pri zaťažení píska na pár kHz, a analogové len vrní na 50Hz.. Plus ten program v procesore môže mať navyše nejaké možnosti nastavenia, napríklad veľkosť výchylky, rýchlosť, failsafe a podobne - ako kto čo naprogramoval. Niektoré ale nemajú nič také.
Väčšine digitálov sa môžu z príjmača tie pulzy posielať aj častejšie, je im to v podstate jedno (zaujíma ich len šírka pulzu a krátka prestávka medzi pulzami ktorá by mohla vadiť analogom, ich nezaujíma). Niektoré dokonca poznajú aj signál s polovičnou šírkou pulzu (namiesto 1500 či 1520, len 760us) ale to sú skorej špeciály ku gyrám.
Všeobecne je to asi jedno.
Len elektronika v analogu jednoducho porovná šírku pulzu čo prišiel z príjmača s napätím čo sníma z potenciometra na páčke, a podľa rozdielu pustí na nejaký krátky čas prúd do motora, a čaká na ďalší pulz z príjmača - chodia cca 50x za sekundu.
Elektronika v digitále je naprogramovaná do procesoru a hodnotu z príjmača si pamätá a snaží sa ten potenciometer (aj s pákou samozrejme) nastaviť a držať v správnej polohe trvale - oveľa častejším zapínaním motoru. Digitálne servo pri zaťažení píska na pár kHz, a analogové len vrní na 50Hz.. Plus ten program v procesore môže mať navyše nejaké možnosti nastavenia, napríklad veľkosť výchylky, rýchlosť, failsafe a podobne - ako kto čo naprogramoval. Niektoré ale nemajú nič také.
Väčšine digitálov sa môžu z príjmača tie pulzy posielať aj častejšie, je im to v podstate jedno (zaujíma ich len šírka pulzu a krátka prestávka medzi pulzami ktorá by mohla vadiť analogom, ich nezaujíma). Niektoré dokonca poznajú aj signál s polovičnou šírkou pulzu (namiesto 1500 či 1520, len 760us) ale to sú skorej špeciály ku gyrám.
Všeobecne je to asi jedno.
- iloweriding
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon 09.01.2012 17:30
- Bydliště: Holíč SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalne servo
dakujem ale idete na lajka velmi rychlo
ja len potrebujem vediet ci mi pojde tad do auta toto servo ale co by som musel menit aby som ho musel pouzívat.
http://www.modelypb.sk/jyczcgggd.html/k ... 16kg18sec/
http://www.modelypb.sk/jyczcgggd.html/k ... 16kg18sec/
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Re: Digitalne servo
V tom aký to chce signál a čo to robí s páčkou sa nelíšia.
Myslim, že by ti to v autě mělo makat bez problémů, ale já se setkal v reálu jen s analogy s digitálem pouze na papíře.
"Šmirgl to jistí!"
- iloweriding
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon 09.01.2012 17:30
- Bydliště: Holíč SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalne servo
ked citam tak na digitalnom nieje len kablík do primaca a ako to servo vie ze chcem otocit kolesa? ja som to tiez este v reale nevidel
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Re: Digitalne servo
Normálně jako analog... prostě změří impuls.. omlouvám se ten první příspěvek jsem napsal blbě na pochpeni
"Šmirgl to jistí!"
- maroslong
- Příspěvky: 2064
- Registrován: stř 30.04.2003 0:00
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalne servo
Môžeš ho použiť a nemusíš meniť nič. Rozdiel je len v spracovaní signálu vo vnútri serva, prijímaču je jedno či má pripojený digitál alebo analóg. Jediný všeobecný rozdiel je, že digitálne servo má väčšinou v porovnaní s analógovým podobných parametrov vyšší odber, hlavne špičky pri rozbehu. To by mohol byť problém napríklad pri náhrade niekoľkých analógov digitálmi pri napájaní "slabým" BECom atď., v tvojom prípade to pravdepodobne nehrozí.iloweriding píše:...ja len potrebujem vediet ci mi pojde tad do auta toto servo ale co by som musel menit aby som ho musel pouzívat...
- iloweriding
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon 09.01.2012 17:30
- Bydliště: Holíč SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalne servo
take nieco som chcel pocut
ja jazdim Hpi truggy 2X 4S 2650mah paralerne tak mam 5300mah ale aj tak mi jazdi asi len 20-25min..
http://iloweriding.rajce.idnes.cz/
Re: Digitalne servo
iloweriding píše:ked citam tak na digitalnom nieje len kablík do primaca a ako to servo vie ze chcem otocit kolesa? ja som to tiez este v reale nevidel
Nene.
Na první pohled to nepoznáš. Krabička, ze které vedou tři dráty. Zjednodušeně řečeno plus, mínus a signál.
Plus a mínus jsou jasné, to je napájení.
Na signálu je obdélníkový signál. Představ si to třeba jako zuby na pile. Podle toho, jak pohneš pákou na vysílačce, tak se mění velikost těch zubů. A servo si ten signál dekóduje. Když vidí, že mu jdou zuby střední, tak je uprostřed. Když se zuby zvětšují, má se natáčet vpravo. Když se zmenšují, má se natáčet vlevo.
To, co jsem napsal, je velmi zjednodušené a pro představu. Né že mi tady někdo bude psát o tom, že tam není mínus, ale nula, a že signál je pulzní šířková modulace a s velikostí zubů to nemá co dělat, protože se němění výška, ale délka...