existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#16 Příspěvek od Milan Nes »

bavime se o motoru

u serva je to neco uplne jinyho ... proste motor mas kalibrovat na 0-100= a tecka, nic vic
(pak proste muze dojit k tomu ze regl bude posilat nesmysly do motoru a muze se to cely pos .... )
nebo to nebude delat nic (neporoste vykon)
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#17 Příspěvek od Milan Nes »

jen pro ujasneni, resime motor, ne servo, tam je to jedno - jen nesmis prekrocit limit serva, pak ho muzes odmrvit taky (pozor na mechanicke limity)
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Zbysa
Příspěvky: 82
Registrován: úte 06.07.2010 0:00
Bydliště: Jirkov, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#18 Příspěvek od Zbysa »

Tady je obrázek Obrázek
Stavim yak 54 od RCF takže na 3D budu potřebovat co největší výchylky (ze začátku budu používat menší asi 60%) takže mam nastavit všechny výchylky na 125% (což je nejvíc, co de) a motor nachat na 100% ?
PS: jen pro jistotu serva jsou HXT900.
Naposledy upravil(a) Zbysa dne sob 05.05.2012 18:08, celkem upraveno 2 x.
Zbysa
Příspěvky: 82
Registrován: úte 06.07.2010 0:00
Bydliště: Jirkov, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#19 Příspěvek od Zbysa »

Milan Nes píše:jen pro ujasneni, resime motor, ne servo, tam je to jedno - jen nesmis prekrocit limit serva, pak ho muzes odmrvit taky (pozor na mechanicke limity)

Jj na to si dávám pozor, jenom mi příjde divný že HPI nedává v setu co největší výchylky řízení :?:
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#20 Příspěvek od Jindra_S »

Milane, zkus opravdu zajít na závody a můžeš se nechat inspirovat. Zadokolky, aspoň tady na Moravě se těší značné oblibě.
Univerzální návod určitě neexistuje, myslím, že docela pravdivé jsou následující rady:
- Jezdit bez chyb - raději pomaleji, ale bez chyb - než nasazovač zareaguje, už jsou ostatní vpředu
- Hodně brzdit jen před zatáčkou, nikoliv až v ní (nebo velmi málo)
- Experimentovat s pneumatikami na každou trať a počasí. U zadokolky je zvlášť důležité najít vhodnou kombinaci předních a zadních kol.
- Sjeté pneumatiky vyměňovat , i když to stojí finance :(
- Seřídit auto po každém tréningu - odklony a sklon kol.
- Experimetnovat s olejem a pružinami - moc tvrdé auto bude poskakovat, měkké se bude v zatáčkách naklánět. Jednou za čas kontrolovat, kolik oleje tam ještě zbývá.
- Měnit jeden parametr za čas a zjišťovat výsedky

Popravdě ideální postup pro získání nejrychlejšího průjezdu je vzít auto, oleje, pružiny, pneu a vydat se na dráhu. Měřit čas a měnit postupně parametry (setup) - no a pak vybrat to, co pro daného jezdce, dráhu a podmínky sedí nejvíce.
-
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#21 Příspěvek od FlyBear »

Jo jo, taky bych rád našel nějakou takovou informaci o tom, jak autíčko na dráze řídit. Jindra_S sice krásně popsal, jak autíčko technicky vyladit - ale o samotném řízení toho moc neřekl, snad jen "jezdit bez chyb" :D To se lehce řekne... :mrgreen:

Před časem jsem viděl někde právě takový návod, který Milan chtěl ve své původní otázce na začátku tohohle vlákna. Sám ho teď taky hledám, ale nemůžu najít. Nevím už, kde to bylo - a bohužel jsem udělal tu hloupou chybu, že jsem si ten zdroj tehdy nepoznamenal :cry:

Bylo tam pěkně popsané - včetně názorných obrázků - jak najíždět do zatáčky, kdy brzdit a kdy už ne, kdy a jak zase přidávat plyn. Vše podle toho, o jakou šlo zatáčku a o co se jezdec snažil. Myslím, pokud se nepletu, že to tam bylo vždycky rozepsáno i s rozdílama mezi 4WD a 2WD.

Jen to zase najít...
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#22 Příspěvek od Jindra_S »

jj, bylo popsáno spíše vyladění auta - z mého pohledu je to způsob, jak se zlepšit :) .
Nicméně něco mélo je popsáno v angličtině tady: http://users.telenet.be/elvo/

Jestli ještě něco najdu, doplním.
-
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#23 Příspěvek od FlyBear »

Díky za ten odkaz, jsou v něm základní užitečné informace o průjezdu zatáček a něco málo ke skokům (s off-roadem). Rozhodně se s tím dá začít :)
Něco podobného, ale podrobnějšího, jsem právě kdysi kdesi viděl...

A to je právě ono, IMHO. Ladit auto, měnit pružiny a olej v tlumičích, můžu až se naučím správně pracovat s brzdou a plynem. Jinak houby vím, jestli mi to auto ulítlo na ruce nebo na tlumiče :mrgreen:
Uživatelský avatar
Milan Nes
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 06.01.2009 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#24 Příspěvek od Milan Nes »

njn v tomhle stadiu sem i ja, jako prujezdy zatackou teorii dostuduju, ale prave sem primo hledal ten navod jak by ti polopaticky rek do zatacky najedes takhle, treba v tuhle chvili zacnes vic tocit pridas / uberes plyn na vyjezdu udelas tohle ....

jde mi o to ze u ty zadokolky mi to prijde uz celkem umeni :-d ta 4 kolka se proste na vyjezdu dal umerne plnej - skoroplnej plyn chytlo se to a vystrelilo, zadokolka je vetsi legrace

dost casto plny kontra a zatacka driftem :-d
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Uživatelský avatar
HURVE83
Příspěvky: 185
Registrován: úte 15.11.2011 17:12
Bydliště: ČR

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#25 Příspěvek od HURVE83 »

cilek píše:Myslím, že je to hlavně o tréninku. Jezdit, jezdit, jezdit. Výhodou u aut je to, že můžeš zkoušet až za hranu a narozdíl od letadla nehrozí fatální následky.
A ten, co tu psal o tom ježdění se skutečným autem je fakt dost mimo (na brzdu se nešlape) :lol: .


Tak to jsem asi opravdu byl mimo :lol: Sorry :oops:
Uživatelský avatar
Fenius
Příspěvky: 1174
Registrován: úte 05.01.2010 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#26 Příspěvek od Fenius »

OT: Prečo sa na závode nesmie jazdiť so spiatočkou? Dik.
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#27 Příspěvek od Jindra_S »

Těch důvodů, proč někde není povolena na závodech zpátečka je několik:
- zpátečka kdysi na spalovácích nebyla - neoprávněná výhoda
- nasazovač je zmaten, když auto, pro které se rozběhne, najednou vystřelí dozadu - dopředu nemůže vědět, že auto zpátečku má nebo nemá
- někdy při nasazování se na zaseklé auto bez zpátečky nasazovač jen dívá, než mu dojde, že zpátečku nemá
- jakmile se začne na dráze couvat, mnohdy to skončí havárií - couvající model chvíli jede v protisměru
- mnoho závodních regulátorů (např. od LRP) zpátečku nemá. Prý kvůli vyššímu výkonu. Tohle je spíše důsledek, ale způsobuje, že některé auta zpátečku mají a některá ne

Nicméně, pravidlo není striktní, např. v Rychvaldě se zpátečka používat může a pokud se nepletu, jakmile se tam jezdilo mistrovství republiky, toto omezení také nebylo uplatňováno.
-
martys
Příspěvky: 491
Registrován: čtv 18.06.2009 0:00

Re: existují návody jak zlepšovat řidičské umění ?

#28 Příspěvek od martys »

jak řídit?
1/ nepulzovat a šetřit plynem, přidávat a ubírat plynule. Rychlým startem, nebo nájezdem do zatáčky se naopak ztrácí.
2/ nepouštět za jízdy volant, nepřehmatávat.
3/ Jde to i bez brzdy a někdy je to rychlejší - odbrzdí se rejdem. Když brzda, tak ne v zatáčce.
4/ žádný smyk, nebo jízda bokem, ale držet stopu a zatáčku zavřít, plynule, bez smyku, na oči to vypadá pomalu, ale opak je pravdou.
5/ pro kluky z offroudu doporucuji okoukat styl jizdy z onroadu. Ne vždy je skákání a rally jízda rychlejší, často spíš ne.
6/ auto musí být nastavené správně, jinak je to místo řízení spíš souboj.

A to nejdulezitější nakonec: jet to svoje tempo na které víš, že stačíš a nesnažit se stačit někomu, kdo je evidentně rychlejší, nebo jinak tlačit na pilu = znamená pak chyby, které už nedoženeš.
VBC Racing, Sanwa, Team Orion
Odpovědět

Zpět na „Auta“