Radegast - omotorovaný RCVS

Název je dostatečně samovysvětlující...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

Radegast - omotorovaný RCVS

#1 Příspěvek od kope »

Dlouho jsem se rozmýšlel, co přes zimu postavím za trochu většího větroně. Ve výběru byl Monarch a Tuareg od p. Waleka, ale v říjnu vyšel v časopise RC Modely plán a návod na stavbu modelu Radegast,

http://www.rcmodely.cz/archiv/2012/10/3

což původně byl soutěžní větroň RCVS. No a bylo rozhodnuto. Koupil jsem plánek a pustil se do stavby. Co se týká plánku a popisu stavby, tak jsem během stavby narazil na pár věcí, které tak úplně nesedly, ale nebylo to nic, s čím by si člověk neporadil.
Co se ale ukázalo jako větší problém, tak to je osazení motorem. V popisu modelu je uvedeno, že autor provozoval model s motorem Phasor 30-3, což je motor s průměrem 35 mm. A motor s takovům průměrem není šance do špice modelu dostat - ať jsem měřil, jak jsem měřil, tak prostor v trupu (a i motorová přepážka na plánu) nedovolí použít motor s větším průměrem než 28 mm. Takže začalo hledání-bylo potřeba najít motor, která se do modelu vleze a současně bude mít dostatečný výkon, aby nějak rozumně utáhl model o rozpětí 2.8 m a s letovkou nějakých 1500 g. To nebylo plně jednoduché... Nakonec jsem dostal nabídku na koupi motoru Hyperion GC2218/12, který díky tomu, že jde o řadu motorů speciálně pro větroně, má zúžené čelo, takže se v pohodě vleze. Co se týká výkonu, tak podle údajů výrobce by měl s tříčlánkem a s vhodnou vrtulí dávat dostatečný výkon.
Model má na střední části křídla odtokovku ovládanou jako brzdící klapku, vyklápěnou dolů-tady udělám změnu a udělám to tak, aby pohyb byl nahoru i dolů a model tak bylo možné ovládat křidélky.
Zatím je hotový trup, ocasní plochy, 1/2 křídla před potahem, druhá polovina křídla je ve stavbě.
Pár fotek:
Přílohy
Hotový trup
Hotový trup
Stavba trupu
Stavba trupu
Polotovar SOP a plovoucí výškovky
Polotovar SOP a plovoucí výškovky
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

Radegast - omotorovaný RCVS - další foto

#2 Příspěvek od kope »

Pár dalších fotek ze stavby
Přílohy
Křídlo připravené k potahování
Křídlo připravené k potahování
Připraveno na uzavření torzní skříně
Připraveno na uzavření torzní skříně
Začátek stavby křídla
Začátek stavby křídla
Uložení serv VOP a SOP
Uložení serv VOP a SOP
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Uživatelský avatar
nessiehunter
Příspěvky: 43
Registrován: sob 22.05.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

Re: Radegast - omotorovaný RCVS

#3 Příspěvek od nessiehunter »

No nevím,jak budou klapky fungovat v tomto místě ve funkci křidélek.
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Radegast - omotorovaný RCVS

#4 Příspěvek od kope »

nessiehunter píše:No nevím,jak budou klapky fungovat v tomto místě ve funkci křidélek.


Diskutoval jsem to tady:

viewtopic.php?f=126&t=53156&hilit=+k%C5%99id%C3%A9lka

a zdá se, že budou.
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Uživatelský avatar
kope
Příspěvky: 3225
Registrován: sob 30.04.2011 0:00
Bydliště: Praha Letňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Radegast - omotorovaný RCVS

#5 Příspěvek od kope »

Tak dneska jsem dokončil. Už zbývá jen osadit baterku a pokud seberu v neděli odvahu, tak proběhna zálet. Je to zatím největší letadlo, které mám, trochu se toho bojím :) .

EDIT: vypadá to, že se dostanu na letovku cca 1500g, což je plošné zatížení 22,6 g/dm2. To vychází jen o gram víc, než je uváděno na plánu u bezmotorové verze, tak pokud jsem něco nepodělal při stavbě, mělo by to lítat. Motor Hyperion GS2218/12 by s vrtulí AE 11/6 a trojčlánkem měl dávat podle datasheetu výrobce cca 340 W, což je výkon 226 W/kg, takže i stoupavost by měla být slušná.
Přílohy
cam_ 032.jpg
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
honzisk
Příspěvky: 415
Registrován: stř 08.06.2005 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Radegast - omotorovaný RCVS

#6 Příspěvek od honzisk »

Ničeho se neboj, čím větší mašina tím to lítá líp. Tohle poletí samo
Odpovědět

Zpět na „Větroně“