Větroň + solar panely + zátěž
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Větroň + solar panely + zátěž
A to aby tu bakarsku pracu urobil, tak sa ma naucit najprv lietat, nieco tu teda nesedi. Chlapce, ak je to skutocne tak, tak utekaj si zmenit temu, lebo tu pracu nikdy neurobis, ak je to inak, tak si nerob prdel. Ale mozno si aj ty pochopil zle zadanie.
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Na kĺzavosť a klesavosť som sa pýtal preto, lebo od toho je závislá konštrukcia vetroňa.
Uvediem príklad - trocha teórie z fyziky ZŠ, ktorý je skôr číselne pre veľké vetrone, ale tento model tiež nebude patriť medzi najmenšie.
Lietadlo pri rýchlosti 100 km/h má opadanie 0,8 m/s, kĺzavosť je cca 1:35, rozsah výšok je 30 m, vzduch bez vetra a termiky, čas klesania je 37 s, preletená vzdialenosť 1040 m. Konštrukcia krídla štíhla, veľké rozpätie, technologicky náročné, vyžaduje aerodynamickú čistotu, možno veľká rýchlosť na meranie.
Lietadlo 30 km/h, opadanie 0,5 m/s, kĺzavosť 1:17, výška 30 m, čas klesania 60 s, preletená vzdialenosť 500 m. Krídlo s veľkou plochou, malá štíhlosť, profil s vyšším vztlakom, konštrukčne jednoduchšie. Čas merania: za dvojnásobný čas premeria cca polovicu.
Príklad: F3K hodím do výšky cca 30 m a v kľude lietam cca 1 minútu a to je lietadlo ľahké a aerodynamicky čisté (1500mm/300g). Pri lietadle s 1,5 kg záťaže a fotočlánky tiež niečo vážia + samotný model musí byť konštrukčne prispôsobený na tú vzletovú hmotnosť, tak mi pripadá najjednoduchšie spraviť niečo ako motorové rogalo, tam sa konštrukčne dá spraviť nízke plošné zaťaženie, ale lietanie by bolo viac "cikcakovitejšie". Výhoda je aj vysoká stabilita, lebo náklad je uložený nízko pod krídlom.
Uvediem príklad - trocha teórie z fyziky ZŠ, ktorý je skôr číselne pre veľké vetrone, ale tento model tiež nebude patriť medzi najmenšie.
Lietadlo pri rýchlosti 100 km/h má opadanie 0,8 m/s, kĺzavosť je cca 1:35, rozsah výšok je 30 m, vzduch bez vetra a termiky, čas klesania je 37 s, preletená vzdialenosť 1040 m. Konštrukcia krídla štíhla, veľké rozpätie, technologicky náročné, vyžaduje aerodynamickú čistotu, možno veľká rýchlosť na meranie.
Lietadlo 30 km/h, opadanie 0,5 m/s, kĺzavosť 1:17, výška 30 m, čas klesania 60 s, preletená vzdialenosť 500 m. Krídlo s veľkou plochou, malá štíhlosť, profil s vyšším vztlakom, konštrukčne jednoduchšie. Čas merania: za dvojnásobný čas premeria cca polovicu.
Príklad: F3K hodím do výšky cca 30 m a v kľude lietam cca 1 minútu a to je lietadlo ľahké a aerodynamicky čisté (1500mm/300g). Pri lietadle s 1,5 kg záťaže a fotočlánky tiež niečo vážia + samotný model musí byť konštrukčne prispôsobený na tú vzletovú hmotnosť, tak mi pripadá najjednoduchšie spraviť niečo ako motorové rogalo, tam sa konštrukčne dá spraviť nízke plošné zaťaženie, ale lietanie by bolo viac "cikcakovitejšie". Výhoda je aj vysoká stabilita, lebo náklad je uložený nízko pod krídlom.
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Bizon17 píše:Vojta: vlekání sice zajímavé, ale pro naše účely složité navíc mimo zadání
To má být sranda?
Složité?
Vždyť tohle je nejjednodušší řešení, a komplet tě to vyjde na pár drobnejch... (kdybych to měl porovnat s větroněm který chceš) Stačí mít dva lidi, chvíli lítat na simulátoru a po všech stránkách je to jednodušší a lepší než to co chceš! Můžeš mít tím pádem třeba hodinu bezmotorového letu v rovině, to ti nedochází? Leda, že to nemáš pro tyhle účely jak říkáš... EDIT: ještě jsem tu původně měl jeden příklad, ale ten jsem smazal, nehodlám tu rozpoutávat válku, každopádně je to takové zvláštní.....
Promiňte za můj názor, mě tohle přijde nějaký uhozený---
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: Větroň + solar panely + zátěž
MEK: děkuji za příspěvek tohle jsou pro mě hodnotný informace.
jozefbb: lítám heli, s hornoplošníkem jsem měl tu čes před pár lety ale nebavilo, občas si na na Phoenixu přepnu na letadlo
ale tohle neni pro věc důležitý, zajímalo mě spíš doporučení nějakýho modelu co by byl na tohle vhodnej od lidí co lítaj a ví jak se to chová, viz příspěvěk od MEKa, potřebuju si jen udělat představu....
Robost: Rogalo by teoreticky taky šlo, kdybys věděl o konkrétním příkladu co rozumnýho je na trhu sem s tím
vojta mansfeld: nemám čas to všechno rozepisovat proč to chceme tak nebo tak....jednak i kdyby to bylo tech. možný tak já o zadání nerozhoduji. Potom je tam spousta dalších věcí nehledě na to, že vlek by musel být minimálně 50 metrů dlouhý a to už by bylo asi opravdu pro zkušený letce s tím lítat a pohybovat se přesně nad určitým bodem.
Proto píšu vlek složitý pro nás.
jozefbb: lítám heli, s hornoplošníkem jsem měl tu čes před pár lety ale nebavilo, občas si na na Phoenixu přepnu na letadlo
Robost: Rogalo by teoreticky taky šlo, kdybys věděl o konkrétním příkladu co rozumnýho je na trhu sem s tím
vojta mansfeld: nemám čas to všechno rozepisovat proč to chceme tak nebo tak....jednak i kdyby to bylo tech. možný tak já o zadání nerozhoduji. Potom je tam spousta dalších věcí nehledě na to, že vlek by musel být minimálně 50 metrů dlouhý a to už by bylo asi opravdu pro zkušený letce s tím lítat a pohybovat se přesně nad určitým bodem.
Proto píšu vlek složitý pro nás.
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Spaliny z vlečné by asi ovlivňovaly měření
?
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Možná by stálo zato napsat i jak citlivé přístroje bude větroň nosit. I když bude model plachtit, tak bez elektroniky úplně bez elektroniky nebude (serva obsahují elektromotor ...). To jste ale předpokládám již zvážili a je rušení je pro vaši aplikaci zanedbatelné... Pak už by opravdu zbýval jen balón.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Bizon17 píše:nemám čas to všechno rozepisovat proč to chceme tak nebo tak....pohybovat se přesně nad určitým bodem.
no me spis prijde ze mas - tri dny a pet stranek se tu intenzivne diskutuje o necem, o cem doted vime jen to, ze je to tajemne, tajne a s pozadavky popirajicimi zakony fyziky a vsechna reseni ktera ti byla navrzena jsou nanic. na co cekas? za tri dny se ti tu vystridalo lidi jak na orloji, s navrhy vice ci mene realnymi.. ale asi tak vsemi co nekoho muze napadnout. Myslis ze casem se tu zjevi nekdo jako deus ex machina a vyresi ti to?
Mozna kdybys opravdu nemel cas, tak napises do prvniho prispevku jasne zadani a definici toho co to ma delat a jak asi. pak by ti lide napsali jde a takto, nebo jde ale jinak, nebo nejde vubec.
pokud mas letet padesat metru nad zemi tri hodiny, neco merit a eliminovat vibrace (jak sem pochopil z pozadavku na bezmotorovy let) tak naprosto nejjednodussi je vzit levny vetron, nalozit ho vybavenim, na nejblizsim letisti si domluvit modelare s vlecnou kterej ti to ty tri hodiny zavleka a druhyho modelare ktery ti uridi ten vetron.
pokud nechces vlek a pohybujes se pouze nad presne urcenym bodem tri hodiny, tak co upoutany elektrovetron v kruhu?
zatim to na me dela dojem, ze se snazis vyvinout levne UAV ktere bude litat tesne nad zemi, kopirovat teren a utocit na presny bodovy cil tri hodiny daleko z prizemniho letu ve stylu A-10..
-
vojta mansfeld
- Příspěvky: 847
- Registrován: sob 01.09.2012 14:02
- Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Jestli nemá čas teď, jak může mít potom čas sestavit takové letadlo? Tohle se bez zkušeností jenom s radami z netu postavit nedá! Nebo jen s takovými kompromisy, že to bude v podstatě zase jenom hračka...
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Re: Větroň + solar panely + zátěž
Drondys píše:Pokud chtějí použít v modelu autopilota, který navíc rozhodně není nijak levná sranda, pak k tomu mají zřejmě své důvody.
A ty důvody jsou stejně nejasný, jako celé zadání. Pokud neznám důvody, můžu jen zkoušet tipovat jak by to šlo udělat líp.
Bizon17 píše:1.unese měřící zařízení cca 1kg, pokud nebude potřeba solárů
2.bude se pohybovat ve výšce cca 50m HLAVNÍ ZMĚNA
3.doba letu na jeden start 3 hodiny ( nevím kolik se dá nalétat na baterii, proto jsou ve hře solární panely)
4.musí zvládat letět bez motoru a to čím déle tím lépe s co nejmenší klesavostí ve výšce okolo 50m ///to znamená, že může na motor nastoupat třeba 70m a pak co nejpomaleji klesat až do 40ti a tak dokola stále dokola///
K těm 4 bodům bych řekl asi 2 slova: "Hodně štěstí". S těmito požadavky mi to přijde jako utopie, ale pokud chceš revoluční nápad, tak mě něco napadlo:
Ve výšce 50m si mezi dvěma buduvami nebo stožáry natáhnete provázek, na něj zavěste to zařízení a pomocí kliky a kladek posouvejte zařízení po provázku.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan