Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1839 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20.03.2020 16:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
Dvě videa z prvního a druhého startu. Není tam ještě to dynamičtější ve 4. a 5. startu ale i tak je vidět jiný letový projev než s pětilistem a 670KV a max. odběry jsou zde do 70A krátkodobě. Druhé video není celé včetně přistání, možná klekla baterka v kameře.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Nepříjemné kmitání -blikání pozičních světel způsobují asi diody snižující napětí 2S LIPo. Chtělo by to nějakou stabilizaci. Světla tam budou časem lepší tak už se tím zabývat nebudu.

_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 24.03.2020 15:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
S odběrem 1000KV + dvoulist a kratší délkou letu ( 6min max ) mají baterky už pod 3,8V na článek. Nezbývá pak než je v situaci kdy bude další lítání za XXXX dnů nebo týdnů nabít na 60% což je cyklus navíc. V režimu Store nabíječe C60 a Power Peak Twin os Robbe nevyladí články u některých baterek tak kvalitně jako na 100%. Například je rozdíl na článcích 0,025V, při 100% nabití je to 0,006V. Každopádně storovací cyklus je podle toho co vím započitatelný jako plný cyklus a v životnosti baterky se tedy počítá jako každý jiný.

Napadlo mě jít do 12S s tím že bude 50% startů a mám tři dvojice baterek stejného data i typu. Regl JIVE 80+HV mají oba Hughesy ale musel bych dát jinak navinutý motor na 44V což je drahé a nepřijde mi to adekvátní. Druhá cesta je dát baterky paralelně = 22,5V s dvojnásobnou kapacitou. Kdysi jsem to už zvažoval na prvním Hughesovi, dokonce tam bylo i 18S :-). Včera jsem schválně zkusil dát dvě baterky do trupu, pro zjednodušení na sebe kdy zaskočí všechny umělé zipy na mezidesce i baterkách. Mají je zdola do Hughesů a shora do 550. V provedení 6S je téměř tři čtvrtě kilová cihla hodně vepředu, asi centimetr od zasklení a to ještě dávám navrch menší 2S LiFe ke světlům Nightfly. Občas jsem měl pocit že by to chtělo ještě nepatrně dovážit na předek, některé baterky jsou nepatrně lehčí. K mému překvapení jsou dvě baterky na fotce zacvaknuté co nejvíc dozadu s těžištěm úplně v pohodě. Kdyby to bylo na předělání upevnění po stranách tak se na to vykašlu, takto mě láká to vyzkoušet. Vyrobit "Y" kabel k propojení baterek ak JIVE je na 15 minut, staré kabely s konektory od vyřazených baterek nevyhazuji.

Otázky zůstávají. Estetika, kdy baterka zaplní trup až po strop, není v situaci kdy se tam nevejde a nikdy nebude kokpit druhořadá, není to maketa. Podstatné jsou váha a letový projev, potom se musí vzít v úvahu větší mechanické opotřebení součástek jako hřídele, ložiska a kloubky. Je tedy otázka zda se to oplatí. Sníží se počet instalací baterky a počet startů byť se prodlouží, taky se uvidí o kolik minut protože +50% to určitě nebude. A měřák k2Ulm s diodama bude ukazovat detekovat a signalizovat dál 3000mA ( nebo 3500mA na 2. paměť ). Buď ho přeprogramovat ( 1. paměť 3000mA pro 6S a 2. paměť 6000mA pro 2x6S ), nebo postupně navyšovat čas a zjistit kolik je optimum. Tím se ale připravím o výhodu měřáku, který mi hlídá kapacitu což je podle stylu letu dost podstatné.

Opravovaný Hughes Aeropower měl letovou váhu cca 4,5 kila, žlutý trup má na váze cca 3,85 kila bez baterky, tedy se moc neliší. Se dvěma baterkama bude mít heli při rotoru cca 1400mm váhu 5,35 kila a to není určitě málo....

Trup Aeropower je opravený včetně stabilizátorů, na řadě je broušení na čisto a začnu tmelit.


Přílohy:
HUGHES 500E _6S - 18S.jpg
HUGHES 500E _6S - 18S.jpg
[ 126.21 KiB | Zobrazeno 306 krát ]

IMG_0535.jpg
IMG_0535.jpg
[ 72.21 KiB | Zobrazeno 306 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 15:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6697
Bydliště: Dubai, UAE
Na 12 S bych to nepredelaval. Nechal bych to na jednu sadu 6S. 6 minut je dost a nejaky ten cyklus navic nevadi. Spocitej si kolik to bude % pri zivotnosti baterky.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.03.2020 16:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
Máš pravdu, nechám to tak. Dvě baterky nejsou beztak 200% letového času, něco padne na na citelně vyšší hmotnost a ve finále na tom letově prodělám, akorát nebude tolik výměny baterek. K tomu to na tenhle průměr rotoru a velikost bude vážit už zbytečně moc. Na druhou stranu je odzkoušeno jak obrovskou sílu to má. Když jsem prvně ještě před prvním Hughesem zkoušel podvěsit pod prodlouženou 550 pásová železa jako ekvivalent trupu, čekal jsem naprostý autobus, kdepak. Letělo to skoro stejně, udělalo invert, vlastně cokoliv. Mrtvou váhu by to zřejmě zvedlo možná deset kilo, možná i víc.

Pokud budu stejně dobíjet, můžu nastavit vyšší kapacitu a lítat o něco déle ale ne o moc. Vždycky když jsem se zapomněl, jednou dal podruhé zbrkle vylítanou baterku což už právě měřák od Zdeňka vyřešil protože okamžitě bliká, skončilo to kleknutím jednoho dvou článků a byla v podstatě po baterce, tyhle články už se nesrovnaly. Při kapacitě 5000mAh podle mě nemá smysl lítat 4000mA ale spíš 3500-3600 max, pak to baterka dá. Stejně s tím nechci lítat žádné rodeo a ty vyšší odběry budou výjímečné, když už tak ne v závěru letu kdy je baterka choulostivější. Měřák i varuje přes diody jakmile se napětí zhoupne dolů. U slabších nebo starších baterek je to častější, tvrdší a novější s tím problém zatím nemají. Pokud se nelítá rovnoměrně a lážo plážo jako s pětilistem kde je to pořád stejný čas, měřák s diodama je dobrá věc.

Já bych do žlutého trupu pětilist dal pokud by se podařilo sehnat ještě jednu stejnou hlavu ale p. Vorel už výrobu ukončil, tím je to dané. Byla za rozumné finance, maketa to beztak není a nebude i když s pětilistem vypadá Hughes vždycky líp. Dvoulist není špatný ale je to přesně to co jsme spolu tehdy řešili, proč se dal jiný motor. S dvoulistem to má ale příliš málo výkonu, to jsem viděl hned při zkoušce s opravenou mechanikou.

Žlutý ( zatím ) Hughes bude rekreační záležitost, nic víc. Na druhém si dám víc záležet.


Přílohy:
IMG_2654.JPG
IMG_2654.JPG
[ 94.91 KiB | Zobrazeno 253 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.03.2020 20:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
Vytmeleno, vybroušeno. Zbývají koncové svislé stabilizátory z nichž jeden se rozlomil a ztratil, budou nové z plastu.


Přílohy:
IMG_0538.jpg
IMG_0538.jpg
[ 42.04 KiB | Zobrazeno 142 krát ]

IMG_0547.jpg
IMG_0547.jpg
[ 39.47 KiB | Zobrazeno 142 krát ]

IMG_0537.jpg
IMG_0537.jpg
[ 44.26 KiB | Zobrazeno 142 krát ]

IMG_0539.jpg
IMG_0539.jpg
[ 56.32 KiB | Zobrazeno 142 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.03.2020 20:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
Plnič 23 vrstvy. Ty značky permanentním fixem v červené a zelené ( kde ještě tmelit nebo brousit ) se mi vymstily, hlavně že jsem si říkal jak je preventivně odstraním lihem,,,

Zkoušel jsem líh na plnič, rozbourá ho takže buď to umýt komplet což je pakárna a škoda plniče za 250 nebo risknout že to v tmavě modré metalíze nic neudělá. Pokud bych chtěl bílou nebo světlou barvu, asi bych měl smůlu. Učíme se celý život :-).

Pokud to půjde nechat, ještě 400-600 papír pod vodou, okolo krytů na podvozkové nohy je několik drobných oprav malou špachtličkou.


Přílohy:
IMG_0551.jpg
IMG_0551.jpg
[ 31.61 KiB | Zobrazeno 140 krát ]

IMG_0553.jpg
IMG_0553.jpg
[ 26.93 KiB | Zobrazeno 140 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.03.2020 14:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
Pavel mě nabádal to vyškrabat protože samotné odmytí lihem nefunguje. Nějak to zreagovalo, popisovač už z tmelů a vybroušeného trupu ( 320 pod vodou ) nepouští. Když vezmu nitro zničím polyesterové tmely. Samotným lihem pustí jenom plnič.

Zkusil jsem schválně přebroušení, popisovač a plnič na trosce trupu zeleného Hughese. Plnič je nepatrně jiný - tmavší šedá z D/K laky který jsem měl na opravu stabilizátorů před lety. Udělá to stejné prorůstání viz fotka. Pak vrchní lak co byl na stabilizátory Aeropower. Nic tam nevidím, tmavě modrá metalíza by taky měla dopadnout dobře, risknu to. Asi by bylo dobré dát víc slabších vrstev aby tam nebylo tolik ředidla naráz které to rozjede. Vrchní lak už je asi na jiné bázi když snese aceton a nitro ( opravy laku, odmytí šmouh od plastu apod. ).


Přílohy:
IMG_0557.jpg
IMG_0557.jpg
[ 45.4 KiB | Zobrazeno 89 krát ]

IMG_0563.jpg
IMG_0563.jpg
[ 57.51 KiB | Zobrazeno 89 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.03.2020 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 680
No paráda Tome, takhle sjednocený v tom plniči to mám rád. S tím popisovačem nás, díky tobě, bude poučeno asi víc. Osobně doufám, že ta barva to zakryje a držím tím pádem palce :D .

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.03.2020 21:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 3828
Bydliště: Praha 6
S bílou nebo žlutou bych to asi umyl a znova, tmavě modrou metalízu risknu. Stříkám pouze ploché věci a pistolí Colani s kompresorem ideálně 2Atm, na trup si netroufám. Tedy - zvládl bych metalízu základ ale ten čirý vrchní lak, který z toho dělá buď pěknou věc nebo paskvil, na to si netroufám. Aby se to slilo a nebyla krupice, chce to cvik. Chtěl bych to dát tady kousek do lakovny až se situace trochu zklidní, barvu namíchají stejně jako tehdy v D/K za Motolem. Buď lakovna udělá oboje nebo jenom lak, podle toho bude barva i lak v nádobce nebo barva ve spreji.

Se stříkáním jsem kdysi zažil velkou taškařici s bráchou. Měl starého Renaulta 21, trochu poboucháno a vytmeleno, jestli bych mu to nenastříkal. Přijel do Prahy, barvy s sebou. Pistole elektrická z OBI, stříbrná barva v pohodě, brácha v euforii jak to vypadá náramně. A že ještě lak. To už jsem brblal ale ukecal mě. Pamatuju si to do teď. Stříkám lak, na povrchu místy nějaký prach. Ptám se co to je, brácha na to že právě začal brousit něco na opačné straně ,,,, Pak došla barva. Bylo mi z toho hrozně, brácha v klidu. Přivezl to domů na jih do lakovny aby mu to nějak "dokončili". Zírali na to, ptali se kdo na tom tak "kutil", brácha se chlubil že bratr je akademický malíř :-). Od té doby jsem na auto barvou nesáhl. Trumfnul mě až soused na chalupě když válečkoval staršího olítaného Huyundai pěkně Balakrylem, díra sem díra tam :-).

Hledám součástky a materiál na výrobu bižu na Hughese, uvidím co dům a sklep dá. Nosné rámy kotvené na trup plus nějaké infra a zobrazovací systémy. Nebude to nic profi, v rámci možností a vypadalo to slušně ve vzduchu.

Dnes jsem pilou sestřelil nálety a akáty do 30m jižně od heliportu, standardní příprava na sezónu.


Přílohy:
46330_1294062476.jpg
46330_1294062476.jpg
[ 59.33 KiB | Zobrazeno 44 krát ]

46330_1294062476.jpg
46330_1294062476.jpg
[ 73.7 KiB | Zobrazeno 44 krát ]


_________________
TREX 450PRO MB, TREX550HCX, TREX600BD, TREX600VBar, Futaba TF8G, T7C
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1839 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 119, 120, 121, 122, 123

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: koho a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz