Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tvrdé pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 0:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Na jednom českým fóru se objevil tento odkaz na tvrdý pájení hliníku: https://allegro.pl/alumweld-cl-lutowanie-aluminium-topnik-gratis-i7174654644.html
A tady je i vidaho:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Kdysi jsem zkoušel pájet Castolinem 190 včetně práškovýho tavidla. Něco se povedlo, něco se rozsypalo, chce to cit a zkušenosti. Bohužel Castolin 190 se v malým nedá koupit a minimální balení je hroznej ranec.
Tohle vypadá docela dobře a cena stravitelná.
Jen nevím, jak to sem z Polska dostat, už to vidím, jak si polák dělá problém s posláním do ČR.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 0:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2010
Příspěvky: 1104
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Tady něco seženeš https://www.ebay.com/sch/Welding-Rods-W ... ml?_fsrp=1
Sám jsem nějaký pokusy dělal. Chce to být v teple, nebo aby to neochlazovalo okolí, popřípadě nějaký val z cihliček.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 1:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tady si taky něco vybereš. https://www.welco.cz/index.php?__path=katalog/hlinik-a-slitiny-hliniku-tvrde-pajeni/ nebo v OBI mívají ROTHENBERGER Rolot 604 (tav.teplota 480°C průměr 3 x 333mm obalované po 5ks) Jinak v některých speciálkách se svařovací technikou prodávají i kusovky. V MB určitě. Na to pájení je ale lepší třeba propanbutanový autogen, než ty hořáky s plamenem jako koště.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 10:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
von boberov píše:
Sám jsem nějaký pokusy dělal.


A kde máš tavidlo? Bez něj pájení hliníku nefunguje. A ani není vidět, že by byl obalenej pájecí drát. Když jsem zkoušel toho Castolina 190, tak pod tím tavidlem se to rozlejvalo jako cín na mědi. A toho tavidla se tam muselo dávat natavením na pájecí drát celkem dost, v podstatě se musel roztaveným tavidlem zalejt celej pájenej spoj. Trochu hůř na to funguje tavidlo Supra na sváření hliníku.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 11:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Dělají se i dráty s tavidlem uvnitř, jako trubičkový cín. http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/alu-flam-198-fcw-2-m-2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 11:12 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.5.2018
Příspěvky: 95
Bydliště: Kousek od Prahé
Ten alumweld používá tavidlo zvlášť, takovou vodičku v lahvičce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 11:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Castolin prodává i samostatné tavidlo http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/castolin-alu-21-flux-50-g


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 12:13 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.5.2018
Příspěvky: 95
Bydliště: Kousek od Prahé
Hlavně nezapomenout "po pájení opatrně vičistit vodou". :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 12:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nějak jsem nepochopil co je na tom úsměvného. Některá tavidla jsou agresivní a drhnout je na hliníku drátěným kartáčem asi moc dobře nevypadá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 13:19 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.5.2018
Příspěvky: 95
Bydliště: Kousek od Prahé
Pravda, je to spíš smutné než úsměvné. Já se takovým "profesionálním" webům raději vyhýbám. Úroveň psaného projevu cosi naznačuje o přístupu k zákazníkům.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 15:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Lark píše:
Dělají se i dráty s tavidlem uvnitř, jako trubičkový cín. http://www.az-svarecitechnika.cz/castolin/alu-flam-198-fcw-2-m-2

Tak tohle rozhodně nebrat. Je to zinková pájka, mám odzkoušíno, že se spoj třeba na výfuku po čase rozsype. Na tom webu maj jak vidím i tu Castolin 190, 1 kg. Koukám, že když to bylo o 1200 před pár lety levnější tak už tenkrát se mi to zdálo strašně drahý. Proč ti debilové nedělaj malý balení jako u tý 198? :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 16:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Těch tyček s různým složením bez i s tavidlem se dělá spousta a tohle byl jen příklad. Jak jsem psal, nejlepší je navštívit speciálku se svářecí technikou, kde dokážou i poradit a dá se koupit jen potřebný počet tyček. A nemusí to být jen Castoline.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 16:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6367
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
To jsem v HK u Choboly zkoušel a nepochodil. Tvrdý pájení a AL vůbec je podle nich jen okrajová záležitost. Taky dobrý chování k zákazníkovi...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: ned 08.07.2018 16:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
V MB vím o dvou prodejnách, kde jsem neměl problém. Už jsem tam ale delší dobu nic nekupoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdý pájení hliníku
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 20:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9106
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jirko, dnes jsem byl v MB, tak jsem se zastavil v těch prodejnách svářecí techniky a v obou pořád prodávají kusovky.

https://www.firmy.cz/detail/168732-svana-s-r-o-mlada-boleslav-ii.html
https://www.firmy.cz/detail/410904-schinkmann-kosmonosy.html

Odkazy na stránky: http://svana.cz/cs/
https://www.schinkmann.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz