Jirka
Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
- Celeron
- Příspěvky: 10853
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky. 
Jirka
Jirka
- aviatik666
- Příspěvky: 1411
- Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Celeron píše:Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky.
Jirka
To myslíš vážně, doporučovat mu do éra s rozpětím 1300mm motor s váhou cca 1800g a obsahem 35ccm...
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Tak varianta je také 4T Saito v benzínu. Sám po něm pokutuji. Jen ta cena... výjimečný motor, výjimečná cena...
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
aviatik666 píše:
To myslíš vážně, doporučovat mu do éra s rozpětím 1300mm motor s váhou cca 1800g a obsahem 35ccm...
To éro je dvouplošník a váha 3000 až 3500g, ale ta 35 už je opravdu hodně.
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Použil bych motor RCGF 15, k němu se dá dokoupit zadní výfuk:
https://hobbyking.com/en_us/pitts-muffl ... ngine.html
Cenově velmi přijatelné, minimální provozní náklady, velikost motoru ideální do úzkého
čumáku. S tímto motorem lítám ve 4,5kg letadlu na třetinu plynu lážo plážo, pro mě bezvadný.
Dvacítka motor je podle mě zbytečně výkoná na tu váhu modelu.
https://hobbyking.com/en_us/pitts-muffl ... ngine.html
Cenově velmi přijatelné, minimální provozní náklady, velikost motoru ideální do úzkého
čumáku. S tímto motorem lítám ve 4,5kg letadlu na třetinu plynu lážo plážo, pro mě bezvadný.
Dvacítka motor je podle mě zbytečně výkoná na tu váhu modelu.
-
Bomber
- Příspěvky: 1032
- Registrován: ned 06.01.2008 0:00
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Celeron píše:Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky.
Jirka
Nesmysl. Roto 35 dvoutakt se mně jentaktak vešel do mnohem větší Avie viewtopic.php?f=120&t=61426
A o čtyřtaktu se nemá cenu ani bavit - karbec do boku, hmotnost!, velká vrtule ...
Za mě: čtyřtakt žhavík nebo elektrika. V obou případech šetřit s váhou, jinak to moc dobře nelítá(osobní zkušenost při záletu o který mě požádal kolega). Ta moje zvětšená, o rozpětí 2060mm létala výborně. Seřízení a těžiště jsem zachoval podle plánu J.Černého.
https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Docela mě fascinuje, co někteří dokáží zplodit. To éro je konstruhovaný na 10ccm dvoutakt ,tedy motor o váze okolo 550-600g.
Čtyřtakt je výkonově slabší, to znamená minimálně 15ccm. Čtyřtakt ASP 15 ccm má váhu 1199g. O benzínu ani nemluvím,tam si připočítej váhu zapalování. Motory 20 a 35 ccm jsou úplně mimo mísu. Při použití eletriky není váha baterek taky zanedbatelná. Vejít se s érem do váhy 3,5kg bude při potahu Solartexem problém i při použití dvoutaktu. Při rozpětí 1300mm nebude při větší váze letový projev nic moc. A pokud řešíš cenu metylového paliva,tak si míchej doma. Vychází to na 50,-kč za litr.
Avii podle tohoto plánku mám taky připravenou ke stavbě na letošní zimu. Lehká balsa a potah asi papír, abych ušetřil co nejvíc na váze. Půjde tam stará desítka Webra 61,nebo Gold Cup 61 o váze okolo 570g.
Čtyřtakt je výkonově slabší, to znamená minimálně 15ccm. Čtyřtakt ASP 15 ccm má váhu 1199g. O benzínu ani nemluvím,tam si připočítej váhu zapalování. Motory 20 a 35 ccm jsou úplně mimo mísu. Při použití eletriky není váha baterek taky zanedbatelná. Vejít se s érem do váhy 3,5kg bude při potahu Solartexem problém i při použití dvoutaktu. Při rozpětí 1300mm nebude při větší váze letový projev nic moc. A pokud řešíš cenu metylového paliva,tak si míchej doma. Vychází to na 50,-kč za litr.
Avii podle tohoto plánku mám taky připravenou ke stavbě na letošní zimu. Lehká balsa a potah asi papír, abych ušetřil co nejvíc na váze. Půjde tam stará desítka Webra 61,nebo Gold Cup 61 o váze okolo 570g.
-
palci72
- Příspěvky: 213
- Registrován: úte 14.10.2014 21:40
- Bydliště: Podkriváň SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor
Kuron píše:Čtyřtakt ASP 15 ccm má váhu 1199g......
Schválne som sa bol teraz pozrieť v mojej dielničke......mám jeden ešte nenamontovaný 4T 15ccm ASP a jeden 4T 20ccm ASP
15ccm 4T ASP=639g bez mot. lóže
20ccm 4T ASP=886g bez mot. lóže
Keby som to robil ja tak takéto lietadlo dvojplošník s váhou od 3000-do 3500g by som v pohode poháňal motorom 10ccm EVO benzín.......mám vyskúšané že v pohode tento motor lieta s modelom o váhe 4000g......bežne lietam s modelom 3500g na 6,5ccm MVVS s vrtuľou 10x7 master
a EVO 10ccm má v popise vrtuľu 12x6 a ponuke je tiež maketový výfuk pre úzke trupy lietadiel......250ml nádrž = 25min. lietania
http://www.astramodel.cz/cz/katalog/evolution/evolution-benzinovy-motor-10gx2-10ccm-p40820.html
http://www.astramodel.cz/cz/katalog/evolution/hrnickovy-tlumic-pro-motor-evolution-8gx-10gx-10gx2-p31876.html
Čím večší motor do toho odporúčate "páni modelári" oto večšia tehla sa z toho stane.....nechápem načo mu je nezmyselne veľký výkon keď to bude ťažké ako sviňa.....a lietanie na veľkej rýchlosti s malým a ťažkým modelom tak....to bude ako hod granátom.......Avia B-534 nie je akrobat.....bude jej stačiť aj menší motor pre pekné maketové polietanie......