Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10853
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#31 Příspěvek od Celeron »

Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky. :wink:
Jirka
Uživatelský avatar
aviatik666
Příspěvky: 1411
Registrován: čtv 29.05.2008 0:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#32 Příspěvek od aviatik666 »

Celeron píše:Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky. :wink:
Jirka


To myslíš vážně, doporučovat mu do éra s rozpětím 1300mm motor s váhou cca 1800g a obsahem 35ccm... :?:
Uživatelský avatar
jarda17
Příspěvky: 378
Registrován: sob 15.10.2005 0:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#33 Příspěvek od jarda17 »

Tak varianta je také 4T Saito v benzínu. Sám po něm pokutuji. Jen ta cena... výjimečný motor, výjimečná cena...
Uživatelský avatar
Lark
Příspěvky: 9825
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#34 Příspěvek od Lark »

aviatik666 píše:
To myslíš vážně, doporučovat mu do éra s rozpětím 1300mm motor s váhou cca 1800g a obsahem 35ccm... :?:

To éro je dvouplošník a váha 3000 až 3500g, ale ta 35 už je opravdu hodně.
Lepič
Příspěvky: 37
Registrován: stř 09.04.2014 20:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#35 Příspěvek od Lepič »

Použil bych motor RCGF 15, k němu se dá dokoupit zadní výfuk:
https://hobbyking.com/en_us/pitts-muffl ... ngine.html
Cenově velmi přijatelné, minimální provozní náklady, velikost motoru ideální do úzkého
čumáku. S tímto motorem lítám ve 4,5kg letadlu na třetinu plynu lážo plážo, pro mě bezvadný.
Dvacítka motor je podle mě zbytečně výkoná na tu váhu modelu.
Bomber
Příspěvky: 1032
Registrován: ned 06.01.2008 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#36 Příspěvek od Bomber »

Celeron píše:Pokud chceš mermomocí čtyrtakt, tak se benzíny taky dělají. Koukni třeba na RotoMotors. Nejmenší má 35 FS. Ale připrav si jinčí šlupky. :wink:
Jirka

Nesmysl. Roto 35 dvoutakt se mně jentaktak vešel do mnohem větší Avie viewtopic.php?f=120&t=61426
A o čtyřtaktu se nemá cenu ani bavit - karbec do boku, hmotnost!, velká vrtule ...
Za mě: čtyřtakt žhavík nebo elektrika. V obou případech šetřit s váhou, jinak to moc dobře nelítá(osobní zkušenost při záletu o který mě požádal kolega). Ta moje zvětšená, o rozpětí 2060mm létala výborně. Seřízení a těžiště jsem zachoval podle plánu J.Černého.
https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek
https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
Kuron
Příspěvky: 26
Registrován: stř 02.11.2016 9:55
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#37 Příspěvek od Kuron »

Docela mě fascinuje, co někteří dokáží zplodit. To éro je konstruhovaný na 10ccm dvoutakt ,tedy motor o váze okolo 550-600g.
Čtyřtakt je výkonově slabší, to znamená minimálně 15ccm. Čtyřtakt ASP 15 ccm má váhu 1199g. O benzínu ani nemluvím,tam si připočítej váhu zapalování. Motory 20 a 35 ccm jsou úplně mimo mísu. Při použití eletriky není váha baterek taky zanedbatelná. Vejít se s érem do váhy 3,5kg bude při potahu Solartexem problém i při použití dvoutaktu. Při rozpětí 1300mm nebude při větší váze letový projev nic moc. A pokud řešíš cenu metylového paliva,tak si míchej doma. Vychází to na 50,-kč za litr.
Avii podle tohoto plánku mám taky připravenou ke stavbě na letošní zimu. Lehká balsa a potah asi papír, abych ušetřil co nejvíc na váze. Půjde tam stará desítka Webra 61,nebo Gold Cup 61 o váze okolo 570g.
palci72
Příspěvky: 213
Registrován: úte 14.10.2014 21:40
Bydliště: Podkriváň SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia B-534 - elektro nebo spalovací motor

#38 Příspěvek od palci72 »

Kuron píše:Čtyřtakt ASP 15 ccm má váhu 1199g......


Schválne som sa bol teraz pozrieť v mojej dielničke......mám jeden ešte nenamontovaný 4T 15ccm ASP a jeden 4T 20ccm ASP
15ccm 4T ASP=639g bez mot. lóže
20ccm 4T ASP=886g bez mot. lóže

Keby som to robil ja tak takéto lietadlo dvojplošník s váhou od 3000-do 3500g by som v pohode poháňal motorom 10ccm EVO benzín.......mám vyskúšané že v pohode tento motor lieta s modelom o váhe 4000g......bežne lietam s modelom 3500g na 6,5ccm MVVS s vrtuľou 10x7 master
a EVO 10ccm má v popise vrtuľu 12x6 a ponuke je tiež maketový výfuk pre úzke trupy lietadiel......250ml nádrž = 25min. lietania

http://www.astramodel.cz/cz/katalog/evolution/evolution-benzinovy-motor-10gx2-10ccm-p40820.html
http://www.astramodel.cz/cz/katalog/evolution/hrnickovy-tlumic-pro-motor-evolution-8gx-10gx-10gx2-p31876.html

Čím večší motor do toho odporúčate "páni modelári" oto večšia tehla sa z toho stane.....nechápem načo mu je nezmyselne veľký výkon keď to bude ťažké ako sviňa.....a lietanie na veľkej rýchlosti s malým a ťažkým modelom tak....to bude ako hod granátom.......Avia B-534 nie je akrobat.....bude jej stačiť aj menší motor pre pekné maketové polietanie......
Odpovědět

Zpět na „Makety“