Ocelot-E, zopár otázok

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Marek71 »

Už chýba len jedno servo do krídelka a može letieť:
http://mojefotogalerie.com/rc/index.php ... liner.html
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Marek71 »

Ocelot pripravený na zálet. Zhrnutie je tu:
http://mojefotogalerie.com/rc/index.php ... zalet.html

Dnes som ešte zmeral obe sady bateriek, dávajú max. príkon 227W, resp 212W pri prúdoch okolo 25-26A a napetí 8,5V.
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Abu »

Pokud ty baterky delsi dobu (3 mesice) jen lezely, tak bude dobre je pred zaletem trochu "probudit", treba jeden pomaly cyklus (nabit a vybit 1/10C) a potom jeden az dva rychlejsi cykly. NiCd by mely vydrzet nabijeni minimalne 1C, mozna i vic (nektere nabijecky na to maji automatiku). A skladovat ve vybitem stavu, nabijet na letisti tesne pred letem co nejvetsim proudem, do modelu davat teple :wink: Vykonu je najednou vyrazne vic!
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Marek71 »

Aha... tak dík za radu. Bohužiaľ nabíjačka (Ultramat U10) nevybíja, takže teraz sú nabité :-( A inak zvládajú nabíjanie 2A, sú to nejaké Sanyo 1200mAh.
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Abu »

Jo, koukal jsme co jsou zac. To vybijeni je dost velkej nedostatek, nechavat je lezet nabity je spatne, zmeknou a uz nikdy nedaj ty proudy :(
Chtelo by je to vybit aspon pres nejakou velkou zarovku (z auta) nebo vykonovy odpor. NiCd technologii by nemelo vadit ani kdyz je vycucnes do nuly bez automatickeho odpojeni (proste az zarovka prestane svitit, tak je odpoj).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
bezmozek
Příspěvky: 479
Registrován: stř 06.06.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od bezmozek »

:roll: a co tak je zapojit do modelu a na chvíli prostě dát plnej? 8) :lol:
Radši v hospodě bez peněz, než na svahu bez olova
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Abu »

chudak motor
(o zaclonach a rodinnych prislusnicich nemluve)
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Marek71 »

Dnes prebehol zálet, díky Abu ! Ocelot letí pekne, je to asi tak to, čo som očakával. I keď... toho výkonu by mohlo byť trochu viac :-) Ale s tým sa muselo počítať, príkon je tých cca. 220W, čo na model o hmotnosti 840gr. nie je nič moc. Najbližší upgrade teda bude nový pohon (tak 300W) a LiPo baterka. Ale to má čas až si na neho zvyknem.

http://mojefotogalerie.com/rc/index.php ... -190D.html
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Uživatelský avatar
Vigo
Příspěvky: 3066
Registrován: čtv 14.04.2005 0:00
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Vigo »

Doporučuji klidně i víc než 300W. Můj Basic má 780g a 300W a je slušně svižný, ale mít o trochu méně už by nešel kolmo nahoru.

Jinak blahopřeji k záletu. :wink:
MaXa
Příspěvky: 109
Registrován: úte 11.03.2008 0:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MaXa »

Ahoj, omlouvám se Markovi za využití jeho tématu. Uvažuji o novém větroni a asi by to mohl být menší a rychlejší kompozit.
Ve výběru mám OCELOT nebo MINICORADO a rád bych Vás požádal o názor. U toho Ocelota mě docela mrzí změna ocasu na klasiku, ale uvidíme. Co vy na to :?:
[size=75]Zatím se víc rozhlížím, než modelařím...ikdyž už létám.[/size]
Uživatelský avatar
tks
Příspěvky: 3525
Registrován: čtv 07.06.2007 0:00
Bydliště: Frenštát p.R.
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od tks »

Ocelot se dělá stále i s Véčkem, pokud se teda něco nezměnilo.
Osobně bych šel do MiniCorada, je takové víc do termiky (podle Graupa je to malé F3J), zatímco Ocelot je spíš na rychlejší polétání a blbnutí (tedy F3B). Ale to je fuk, s oběma budeš určitě maximálně spokojen. Jo, MiniCorado je levnější (myslím že docela znatelně)..
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
MaXa
Příspěvky: 109
Registrován: úte 11.03.2008 0:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od MaXa »

Maš pravdu, Minicorado je asi o 400,. levnější. To "véčko" na Ocelotu již není kvůli životnosti formy :(
Ten charakter jsi popsal skvěle 8) Má někdo zkušenosti s pevností :?:
[size=75]Zatím se víc rozhlížím, než modelařím...ikdyž už létám.[/size]
Marek71
Příspěvky: 4257
Registrován: pát 20.04.2007 0:00
Bydliště: Praha-východ (Měšice)
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Marek71 »

V pohode, rád si to prečítam od niekoho, kto oba modely pozná a dokáže ich porovnať. Tiež som uvažoval a napokon bol na modelbazaru Ocelot, tak som ho vzal.

MaXa píše:Ahoj, omlouvám se Markovi za využití jeho tématu. Uvažuji o novém větroni a asi by to mohl být menší a rychlejší kompozit...
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Abu »

Pozor, Ocelot neni taky zadnej rychlik, profil maji myslim oba stejnej (MH32) a Ocelot ma pomerne hodne hluboky kridlo, takze nikdy nebude tak rychlej jako treba Optima. Jinak je pravda ze ten s Vckem je mnohem hezci (v posledni dobe jsem videl oba dva v akci).

Jinak muj dojem ze zaletu Markova Ocelota = ero lita moc pekne, je velice hodne na minimalce, jen toho vykonu by to chtelo vic. A pan pilot se muze priste za kniplama trosku vic odvazat, poradne pustit model na rychlost a strihnout si trosku akrobacie :D

Jeste jeden tip na maleho svizneho vetrone = Banana od Baudise! Dostatecne omotorovany a spravne nalozeny to bude velmi ostry brousek, profil jak ziletka a zadna zbytecne velka plocha kridla, proste divoch. Ale zase v termice asi nic extra (proti Ocelotovi a Minicorradu).

EDIT - tak se omlouvam, Ocelot by mel mit o neco rychlejsi profil
http://www.dsmodel.cz/ocelot_e.htm
http://www.mv-model.cz/fotky/minicorado/plan.html
plochu kridla maji prakticky stejnou. Ale myslim ze aby mel Ocelot projev jako "male F3B", tak by se musel poradne nalozit, urcite pres 1kg.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Abu »

MaXa píše:Má někdo zkušenosti s pevností :?:

Myslim ze pevnost je dostatecna. Samozrejme pokud to neprocedis na plnej plyn skrz strom nebo nezapichnes z 200m kolmo do zeme. Pro normalni litani bude Ocelot i Corrado vpohode (v obycejne verze, ne nejakej special ultralight).

Dnes treba prezil bez jedineho sramu nouzove pristani do zmrzle hluboke oranice (baterky dosly drive nez pilot cekal).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“