Tak jsem včera po strašně dlouhý době (tuším že od září) vytáhl Focuse. Nějak jsem na lítání neměl čas a ani pomyšlení. Prostě jiný zájmy a hlavně starosti.
Nejdřív jsem si zalítnul půl hoďky na simulátoru, abych s tím nešlehnul hned o zem a oživil si návyky.
Protože jsem o provětrání sebe i letadla už chvíli uvažoval, měl jsem baterky protažené formátováním a nabité. Vzal jsem letadlo, baterky, pro jistotu koupil nové AAčka do rádia (nepamatuju si, jestli červená LEDka signalizuje baterie OK, nebo vybité).
Dorazím na louku, kam jsem dřív jezdil a tam nikdo, kromě mladého páru v autě, který tam byl zřejmě z jiných důvodů

. Takže jsem raději zaparkoval cca o 100m dál, kvůli pocitu bezpečí mému i jejich..
Staruju nejdřív na osmičlánek, abych měl pro jistotu trochu výkonu, než si zvyknu. Start je v pohodě, nastoupám s motorem, chvílema ho vypínám a zkouším chytat termiku, ale spíš stoupám s jeho malou pomocí, cca na třetinu výkonu neztrácím výšku a když se trefím do termiky, Focus trošku stoupá.. Pohodička.. Všimnu si, že pár v autě zaregistroval, že něco honím po obloze. Alespoň mám ten pocit. Napadne mě trochu jim to představení oživit. Z výšky stáčím letadlo střemhlav dolů pod plným plynem. Nabralo solidní rychlost, tak jsem vyměkl docela brzo a otočil to zpátky nahoru relativně vysoko nad zemí.. Pár lopingů, nastoupání a znovu střemhlavý let, tentokrát s vybráním o poznání níž.. Pak vypnutí motoru ve stoupání, pád po křídle. Motor jsem zapnul až nad zemí, když jsem se začal trochu bát, že to nevyberu. Slyšitelné zašustění vyššího stébla trávy o křídlo mě trochu vyděsilo, ale současně zahřálo. Manévry nízko nad zemí mě lákají. Zkusil jsem tedy asi 10m nad zemí udělat co nejutaženější kolečko. Povedlo se, dokonce jsem udělal asi 5 kol s křídlem proti zemi za sebou. Příště to musím zkusit co nejníž nad zemí, snad neudělám hvězdu

. Zatím stoupám, po chvíli letu pokládám éro do trávy.
Po výměně baterky za sedmičlánek ještě chvíli blbnu, pak jedu s neporušeným letadlem domů. Takže po cca 8-9 měsících letadlo lítá jak má a moje ruce taky fungujou. Hurá

.
Nehledejte v tomhle příběhu pointu, jen jsem si by zalítat a napadlo mě to sem napsat, takže to ani nečtěte
Co se týče diskuze tady:
Aradraug: S tím těžištěm, není to třeba jinou verzí trupu, která je delší, než ta, kterou máme my? Když jsou odlišná křídla, možná se výrobce poučil.. Napadá mě ještě neslepený ocas, je to přece jen daleko od těžiště, takže každý gram na ocase "váží" víc než na čumáku, ale zas toho lepidla je tam minimum..
Ctverec: Focus je schopný lítat v origo výbavě a bez úprav, nicméně úpravy se hodí. Mě ty potíže na začátku bavily možná víc, než kdybych dostal opravdu éro, který lítá samo.. Něco mi to i dalo.. Spíš by měli z krabice odstranit tu hlášku, že stačí pár minut přípravy a pak dlouhé hodiny zábavy. Svádí to k odfláknutí přípravy "Když je to tak jednoduchý a skvělý, tak se nemůže zas tolik stát, když to neudělam úplně přesně, holt to poletí o trochu míň dokonale, ale na funkci to nebude mít vliv.". Jenomže pečlivost při přípravě je nejdůležitější, Focus je na to háklivej. Jakmile se všechno udělá jak má, tak je to bez problému. Potom už zbývá dát si pozor na necitlivé zásahy do ovládání, protože nízký výkon původního sedmičlánku neodpustí ztrátu rychlosti příliš prudkým manévrem nízko nad zemí.
Tlačná vrtule je výhoda v začátku. Sám jsem Focusem několikrát praštil čumákem o zem a mít tažnou vrtuli, tak na každý let spotřebuju jednu vrtuli a motor.
Doporučuju investovat ještě cca 150-200Kč a vyměnit motor s vrtulí. Po téhle úpravě jsem vyrobil i podvozek a s osmičlánkem nemám problém to zvednout ze země.
Focus není dokonalý letadlo, ale já na něj nedám dopustit
