Konfilkt model x letadlo ve Štěrboholích

Aby těch modelářských kategorií nebylo zbytečně moc. Když se to dotýká modelaření, ale nenašli jste zde specializované fórum. Taková témata vložte sem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#226 Příspěvek od coro »

zdzd píše:
coro píše:Takže to Toro by narobilo menej škody než vták. Ak na to spadne Gripen do obce a v krčme zabije polku miestnych, je nejvyšší čas zakázať tie Gripeny.


A není náhodou nejvyšší čas si zjistit, zda se Toro nepoflakuje v prostoru vyhrazeném pro Gripeny?

Chcel som naznačiť, že existuje priestor kde žiadny úradník nedokáže zakázať "lietajúce objekty do 1kg", pretože mu to nejakí ekológovia otrepú o hlavu.
A že ak je to naozaj nebezpečné, tak by sa to asi nemalo robiť - a tým myslím to lietanie nejakých Grippenov.
Ak píšeme o tom aký to bude prúser a aké budú nasledovať zákazy keď niekoho naozaj zrazí ULL, tak potom aký to bude prúser keď taký Grippen šupne do lesa s kačkou v motore..

Aby bolo jasno že nie som úplne magor, nechcel som tým povedať že by sa nemal aj s Torom pratať do zeme keď ich začuje. Ale tvrdím že ak to bolo rizikové, tak to tam neriskoval on ale oni..
A zbaliť to a odísť domov? Načo, keď už preleteli..
A ak je to v takej výške že by sa nedalo lietať s Torom, tak božechráň aby si tam niekto na jar nepostavil Máj alebo nejakú anténu.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#227 Příspěvek od m2 »

coro píše:Chcel som naznačiť, že existuje priestor kde žiadny úradník nedokáže zakázať "lietajúce objekty do 1kg", pretože mu to nejakí ekológovia otrepú o hlavu.

Zakázať sa dá dnes čokoľvek komukoľvek. Ekológovia sú všemocní, úradníci tiež a absurdity sa rodia ako na bežiacom páse.

Pre príklad - letmá citácia z L2: "Okrem vzletu a pristátia alebo prípadu, keď letecký úrad vydal povolenie, sa let VFR nesmie vykonávať ... nad územím s faunou citlivou na hluk - národnými parkami vo výške, ktorá je menšia ako 300 m (1 000 ft) nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla."

No a tento predpis akosi platí aj pre vetrone...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7706
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

#228 Příspěvek od graup15 »

coro píše:
zdzd píše:
coro píše:Takže to Toro by narobilo menej škody než vták. Ak na to spadne Gripen do obce a v krčme zabije polku miestnych, je nejvyšší čas zakázať tie Gripeny.


A není náhodou nejvyšší čas si zjistit, zda se Toro nepoflakuje v prostoru vyhrazeném pro Gripeny?

Chcel som naznačiť, že existuje priestor kde žiadny úradník nedokáže zakázať "lietajúce objekty do 1kg", pretože mu to nejakí ekológovia otrepú o hlavu.
A že ak je to naozaj nebezpečné, tak by sa to asi nemalo robiť - a tým myslím to lietanie nejakých Grippenov.
Ak píšeme o tom aký to bude prúser a aké budú nasledovať zákazy keď niekoho naozaj zrazí ULL, tak potom aký to bude prúser keď taký Grippen šupne do lesa s kačkou v motore..

Aby bolo jasno že nie som úplne magor, nechcel som tým povedať že by sa nemal aj s Torom pratať do zeme keď ich začuje. Ale tvrdím že ak to bolo rizikové, tak to tam neriskoval on ale oni..
A zbaliť to a odísť domov? Načo, keď už preleteli..
A ak je to v takej výške že by sa nedalo lietať s Torom, tak božechráň aby si tam niekto na jar nepostavil Máj alebo nejakú anténu.


Hihi..to chce klid. Ty naše tři směšné letuschopné Gripeny mají na kerosin jen jednou za měsíc. A za chvíli si budou muset tankovat za svoje, aby s tím vůbec mohli do luftu. :-):-)
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9620
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#229 Příspěvek od DAF »

to m2, běžně s sebou nosím tak dva až tři laserové dálkoměry, stejný počet hlukoměrů a patřičný počet vyhlášek, to podle místa, kam jdu :lol:, abych věděl, jakou florou se tam živí fauna a zda nešlápnu na nějakou chráněnou zeleninu, fauňáka či chrobáka :lol: . Ty to snad neděláš? Pak se teda nediv, že někdy nějakou vyhlášeku porušíš :lol: . EU např. vydalo předpis na zakřivení okurek. Neříkej, že nenosíš mustr! Jak si potom chceš vybrat správnou okurku!!!??? To samé platí pro banány.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#230 Příspěvek od zdzd »

DAF píše:to m2, běžně s sebou nosím tak dva až tři laserové dálkoměry, stejný počet hlukoměrů a patřičný počet vyhlášek, to podle místa, kam jdu :lol:, abych věděl, jakou florou se tam živí fauna a zda nešlápnu na nějakou chráněnou zeleninu, fauňáka či chrobáka :lol: . Ty to snad neděláš? Pak se teda nediv, že někdy nějakou vyhlášeku porušíš :lol: . EU např. vydalo předpis na zakřivení okurek. Neříkej, že nenosíš mustr! Jak si potom chceš vybrat správnou okurku!!!??? To samé platí pro banány.


Trochu mimo. :wink:

Jestli se nepletu, tak banánové a okurkové předpisy už byly zrušeny.

A pokud na Pálavě vlezeš na úbočí pro model, tak tě ochranáři vyfakují i bez měřáků a žoužele na podrážkách. Je tam řád a zákaz. Pěšky, na kole, motorce, pro model, pro všechno...

To je něco jako legálnost FPV. Kdysi jsem si dopisoval se šéfem CHKO Pálava ohledně létání v té lokalitě. Odpověď byla asi následující - pokud nebudete jezdit za zákaz vjezdu, pokud nahoru půjdete po vyznačených cestách a pokud budete šlapat jen po sekané louce na vrcholu Stolové hory, není problém. Ale pokud budete dupat kdekoliv a lozit po úbočích, zakážeme vám to natvrdo. Tak jako paraglajdistům, kteří ničili úbočí dupátním a taháním padáků po rostlinstvu.

A jsme zpět u FPV. Když to nebude vysílat jinde a jinak než má a nebude to potenciálně nikoho a nic ohrožovat či poškozovat, nebude zásadní problém. Ale když se pár jedinců dostane za hranice, můžou to odskákat všichni s jakýmkoliv RC v ruce...
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#231 Příspěvek od m2 »

DAF píše:to m2, běžně s sebou nosím tak dva až tři laserové dálkoměry, stejný počet hlukoměrů a patřičný počet vyhlášek, to podle místa, kam jdu :lol:, abych věděl, jakou florou se tam živí fauna a zda nešlápnu na nějakou chráněnou zeleninu, fauňáka či chrobáka :lol: . Ty to snad neděláš? Pak se teda nediv, že někdy nějakou vyhlášeku porušíš :lol: . EU např. vydalo předpis na zakřivení okurek. Neříkej, že nenosíš mustr! Jak si potom chceš vybrat správnou okurku!!!??? To samé platí pro banány.

fotografie vetroňov zaslané aktivistami na prešetrenie si môžeš vyžiadať na leteckom úrade. a v zmysle L2 je LÚ povinný konať. až taká sranda to nie je.

buďte radi, že medzi modelármi je nižšia prahová citlivosť na porušovanie zákonných noriem ako medzi občanmi číhajúcimi s mobilom v ruke z okna paneláku na auto pár minút zaparkované na vyhradenom mieste niekoho iného...

to, čo sa tu pár ľudí snažiacich sa o vyjednanie najlepších možných podmienok pre leteckomodelársku činnosť snaží odprezentovať, nie je samoúčelné. tí, čo sa tu tvária ako hrozní frajeri a majú všetkých v p... nemajú prečo zožať akýkoľvek obdiv. sami ruku k dielu nepriložia a exemplárnym porušovaním v súčasnosti platných noriem a ešte aj chvastaním sa v tejto veci tým pár ľuďom, ktorý sa to v mene všetkých snažia zorganizovať v prospech celej leteckej komunity, len sťažujú vyjednávaciu pozíciu. a ak to vzdajú, dopadne to ako s tými našimi superhlučnými vetroňmi, čo pol kilometra od svahu kopca brutálne rušia zver... :cry:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
DAF
Příspěvky: 9620
Registrován: úte 09.01.2007 0:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#232 Příspěvek od DAF »

to zdzd a m2, dělal jsem si z toho trochu srandu. Samozřejmě je nutné předpisy dodržovat, já se s přihmouřenýma očima o to také snažím. Ale ne vždy a za všech okolností to jde stoprocentně dodržet. Vzpomněl jsem si na historku jakéhosi řidiče, který zaparkoval na velkém parkovišti vedle místa pro invalidy, byl tam první. Druhý přijel invalida a zaparkoval tak, že nezůstala povinná mezera 1,5 m. Pokutu podle podle TV měl údajně od MPíků dostat ten první řidič.
Nemám rád absolutní anarchisty (při dodržování předpisů), ale ani ultraortodoxní dodržovatele. Takže všeho s Mírou.
Hitec Aurora 9X
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#233 Příspěvek od JMalik »

TERAZKY píše:Trošku Vám vleziem do debaty, celkom pravidelne nám lieta nad chalupou, ktorá sa nachádza v intraviláne obce miestny exhibicionista na motorizovanom padáku. Výška preletov tipujem cca 20m nad vrcholmi striech. Svojim pravidelným cca 30 minútovým vystúpením nás obťažuje a ohrozuje zároveň.

Prosím o info. aká je minimálna povolená letová výška nad zastavaným územím pre daný druh lietajúceho prostriedku v SR a ktorý úrad to má v kompetencii riešiť :?:

Dík za info.


Má tam mít min. 300m GND. Vyřešíte ho přes obec, ideální je stěžovat si na hlučnost. Padák nemusí mít imatrikulaci, takže by mohl být trochu problém ho dohledat, ale není to nemožné.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#234 Příspěvek od JMalik »

coro píše:
bomb_bob píše:Ono blbnou nejenom UL nebo paraglajdy.
Byl sem na svem oblibenym mistecku prohnat krapet Toro.
Akorat sem menil baterku kdyz rachot a behem 15s se presne nademnou prohnali 2 gripeny ve 100m mozna min ale vejs urcite ne.
Bejt ve vzduchu tak bych nestih vubec nijak zareagovat, a kdyz sem si uvedomil ze by pri blby nahode to Toro nasal a pak s tim rachnul nekam do lesu nebo nedejboze do nejaky vesnice okolo, tak se me udelalo celkem zle, uz sem to ani nehodil do vzduchu a jel radsi domu :(


Pripadá mi to paranoické. Ak teda ide o Toro, čiže kúsok polystyrénu.

Ak u Vás nie je spálená vyprahnutá zem tak tam lietajú kadejaké kačky, a ja u nás s obľubou sledujem bociany (čáp).. aj keby bola tá zem vyprahnutá tak možno sup by sa našiel :)
To že ULL sa do nejakej rýchlosti vyhnú, beriem. Ale že sa vyhnú Gripenu, neverím. Zakazovať vtáky je asi pekná blbosť a to Toro sa každému s trochou rozumu musí zmestiť do kategorie medzi vtáky.
Samozrejme, nepíšem o 6m uhlíkovom stroji či modelu s 1,5kg spalovákom - ten kus železa tam niečo znamená. Ale Ty píšeš o Toro.

Takže to Toro by narobilo menej škody než vták. Ak na to spadne Gripen do obce a v krčme zabije polku miestnych, je nejvyšší čas zakázať tie Gripeny.


Ty Gripeny poletí skoro jistě v aktivovaném prostoru nízkého navádění (na letecké mapě to jsou ty dlouhé nudle s omezením GND, případně cca 300m ). Pokud tam nasaje kačenu, tak to buď poletí dál, v maximálně nepříznivé konfiguraci by to opravdu mohlo zachrochtat někam do lesa, nebo do té plné hospody ve vesnici.
Nechtěl bych ale potom být majitelem toho Tora, až by z motoru vyndavali při vyšetřování místo masa a peří, zbytky motoru s reglem a baterkama.
pp
Příspěvky: 1107
Registrován: pon 19.06.2006 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

#235 Příspěvek od pp »

JMalik píše:Nechtěl bych ale potom být majitelem toho Tora, až by z motoru vyndavali při vyšetřování místo masa a peří, zbytky motoru s reglem a baterkama.

Jen bych doplnil pro ty, kteří (byť logicky) argumentují výskytem ptáků a porovnávají ho s výskytem modelu:

Pokud najdou peří a nějaké pařáty, uzavře se to jako neštastná náhoda a odškodní se to z pojistky. Pokud najdou EPP a baterky, bude se to šetřit jako obecné ohrožení a budou se zkoumat i palečky na zbytcích baterek. Jelikož peří a pařáty nemají žádného majitele, skončí to plněním pojišťovny. Jelikož baterky nějakého majitele mají, skončí to (taktéž) plněním pojišťovny, která se ovšem bude snažit v součinnosti s PČR vypátrat majitele baterek, aby si vyplacené penízky vzala zpět. Jestli majitele baterek vypátrají nebo ne, ponechávám na volné úvaze.
Mě docela baví jak se třeba lidi různě na fóru dohadují, zda někdo půjde sedět nebo ne, zda spáchal trestný čin nebo ne. Přitom to, že někdo půjde/nepůjde sedět je naprosto nepodstatné. Daleko větší průser je odškodnění vdov nebo náhrada škody. Kriminál si člověk odsedí a je pak v poho. Ale představa, že z každé výplaty, až do doby než skončím v truhle, mi někdo pořád bere 90% mě upřímně děsí. A není z toho jak utéct. A na závěr bych se tedy zeptal : stojí mi takové riziko za to?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#236 Příspěvek od JMalik »

pp píše:
JMalik píše:Nechtěl bych ale potom být majitelem toho Tora, až by z motoru vyndavali při vyšetřování místo masa a peří, zbytky motoru s reglem a baterkama.



.....Pokud najdou peří a nějaké pařáty, uzavře se to jako neštastná náhoda a odškodní se to z pojistky. Pokud najdou EPP a baterky, bude se to šetřit......


Ano, přesně o tom to je.
Znovu říkám - minimum je, podívat se do mapy abych aspoň věděl kde létám.
Uživatelský avatar
bomb_bob
Příspěvky: 124
Registrován: pát 10.06.2005 0:00
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

#237 Příspěvek od bomb_bob »

zdzd píše:A není náhodou nejvyšší čas si zjistit, zda se Toro nepoflakuje v prostoru vyhrazeném pro Gripeny?


JMalik píše:Ty Gripeny poletí skoro jistě v aktivovaném prostoru nízkého navádění (na letecké mapě to jsou ty dlouhé nudle s omezením GND, případně cca 300m ).


Bylo to presne tady.
http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@sa=s@st=s@ssq ... 69728@z=16

Budto sem slepej ale zadnej koridor sem tady nenasel
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#238 Příspěvek od JMalik »

bomb_bob píše:
zdzd píše:A není náhodou nejvyšší čas si zjistit, zda se Toro nepoflakuje v prostoru vyhrazeném pro Gripeny?


JMalik píše:Ty Gripeny poletí skoro jistě v aktivovaném prostoru nízkého navádění (na letecké mapě to jsou ty dlouhé nudle s omezením GND, případně cca 300m ).


Bylo to presne tady.
http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@sa=s@st=s@ssq ... 69728@z=16

Budto sem slepej ale zadnej koridor sem tady nenasel


Létáš přesně v té špičce prostoru LK TRA s parametry FL 240 5000/1500AMSL.
To by tak nevadilo, kdyby jsi nebyl současně v okrsku letiště Nové Město.
Dole pod Dobruškou jsou prostory LK TRA 57 a LK TRA 72 (3000/900AMSL /GND).
Takže ty Gripeny si vyžádají po prostoru LK TRA 72 klidně průlet na radio okrskem letiště Nové Město a ty jsi ztracen, protože to nezjistíš. Jim stačí dodržet omezení rychlosti pro let VFR v neřízeném prostoru a tu minimální výšku.
(Jeden z nápadů Doplňku X byl zakázat létání v okrskách letišť)

(Ta mapa co dával odkaz TomasC je dost nepřesná, hlavně tam toho hodně chybí)
Uživatelský avatar
bomb_bob
Příspěvky: 124
Registrován: pát 10.06.2005 0:00
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

#239 Příspěvek od bomb_bob »

JMalik píše:Létáš přesně v té špičce prostoru LK TRA s parametry FL 240 5000/1500AMSL.
To by tak nevadilo, kdyby jsi nebyl současně v okrsku letiště Nové Město.
Dole pod Dobruškou jsou prostory LK TRA 57 a LK TRA 72 (3000/900AMSL /GND).
Takže ty Gripeny si vyžádají po prostoru LK TRA 72 klidně průlet na radio okrskem letiště Nové Město a ty jsi ztracen, protože to nezjistíš. Jim stačí dodržet omezení rychlosti pro let VFR v neřízeném prostoru a tu minimální výšku.
(Jeden z nápadů Doplňku X byl zakázat létání v okrskách letišť)

(Ta mapa co dával odkaz TomasC je dost nepřesná, hlavně tam toho hodně chybí)


Dik za info, Ted kdyz sem posunul te nbodik na TomasC mape o 200m vedle tak to ty prostory ukazalo.

S tim, ze jsem v okrsku letiste pocitam a na povoz letadel si davam bacha.
Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv 20.07.2006 0:00
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

#240 Příspěvek od Speedy »

U nás se pohybujou celkem často Albatrosy i Gripeny při výcviku z Pardubic. Obvykle si drží přes 300m, ale potkal jsem i dvojici Gripenů míň než 50m nad vrcholem kopce. A to je u nás podle map volno do 3km výšky. Prostě ne všechno úplně chápu (ty Gripeny dole), ale musím s tím počítat. Jinak je v okolí běžný letecký provoz dost malý.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“